Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție...

Instituția Prefectului a emis, în atenția primăriilor,

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție...

O circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție... Instituția Prefectului a emis în atenția primăriilor din județul Bihor, conform dispozițiilor prefectului Dumitru Țiplea, în calitate de președinte al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, o circulară privind întocmirea planului de măsuri cu activități de prevenție și intervenție în cazul declanșării fenomenelor meteorologice periculoase pe perioada de vară.

Din studiul analizei situaţiei operative a anilor precedenţi, rezultă că în perioada de vară creşte numărul incendiilor la vegetaţie din cauza temperaturilor ridicate şi a intervalelor mari de timp fără precipitaţii. Tot în această perioadă a anului sunt frecvente fenomenele meteo periculoase, ploi cu cantităţi mari de apă ce pot genera inundaţii pe cursuri de apă necadastrate şi formarea de torenţi. Conform informării emise de Prefectura Bihor, pentru evitarea situaţiilor de urgenţă iminente, în perioada imediat următoare activitatea din cadrul serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă din cadrul primăriilor se va orienta pentru asigurarea următoarelor măsuri:
1. Verificarea sistemelor de înştiinţare, avertizare şi alarmare a autorităţilor administraţiei publice şi a populaţiei, organizarea şi asigurarea serviciului de permanenţă la primirea mesajelor de înştiinţare sau în alte cazuri, când situaţia operativă o impune;
2. Actualizarea planurilor de analiză şi acoperire a riscurilor, în care vor fi cuprinse concret activităţile pe cele trei faze: premergător, pe timpul şi post situaţii de urgenţă;
3. Asigurarea accesoriilor, echipamentelor de protecţie necesare în intervenţia serviciului voluntar, precum şi materialele şi utilajele prevăzute în anexa din Planul de apărare la inundaţii;
4. Identificarea şi nominalizarea zonelor şi sectoarelor de activitate în care creşte riscul de incendiu în condiţiile creşterii temperaturilor şi lipsa precipitaţiilor, precum și executarea de acţiuni preventive în aceste localităţi;
5. Interzicerea utilizării focului deschis în zonele afectate de uscăciune avansată;
6. Restricţionarea efectuării în anumite intervale, pe timpul zilei, a unor lucrări care creează condiţii favorizante pentru producerea de incendii, prin degajări de substanţe volatile sau supraîncălziri excesive;
7. Asigurarea protejării faţă de efectul direct al razelor solare a recipientelor, rezervoarelor şi a altor tipuri de ambalaje care conţin vapori inflamabili sau gaze lichefiate sub presiune, prin depozitarea la umbră;
8. Intensificarea controalelor în zonele cu culturi agricole şi locuri cu vegetaţie forestieră, mai ales în cele frecventate pentru agrement;
9. Asigurarea funcţionării resurselor de alimentare cu apă (rezervă de apă, debit şi presiune la hidranţi). În localităţile fără reţele de alimentare cu apă vor fi identificate surse naturale, asigurate cu marcaje şi condiţii de acces pentru alimentarea autospecialele de stingere;
10. Identificarea asociaţiilor agricole, persoanelor fizice ce deţin utilaje agricole sau terenuri pe care au fost cultivate cereale şi determinarea acestora pentru respectarea măsurilor specifice de apărare împotriva incendiilor;
11. Întreţinerea şi curăţirea şanţurilor, rigolelor, decolmatarea cursurilor de apă, curăţirea vegetaţiei uscate în zona podeţelor şi podurilor;
12. Asigurarea unor fâşii curăţate de vegetaţie uscată în apropierea căilor de comunicaţie, transport (rutier, feroviar), în scopul evitării faptului ca acestea să fie afectate de eventualele incendii sau efectele acestora;
13. Asigurarea existenţei şi verificarea sistemelor de protecţie la trăsnet, mai ales la unităţi de cult şi la alte instituţii la care este prevăzută necesitatea existenţei acestora;
14. Se vor asigura măsurile specifice de prevenire şi intervenţie cu ocazia manifestărilor cu public numeros;
15. Desfăşurarea de activităţi de informare preventivă a cetăţenilor cu prelucrarea măsurilor de prevenire specifice acestui sezon;
16. Informarea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Crișana" al judeţului Bihor (ISU) despre pericolul ori producerea unor situaţii de urgenţă şi întocmirea în termenul legal al raportului de intervenţie, respectiv înaintarea acestuia,  în cazul intervenţiei serviciului voluntar.
Reamintim că, în calitate de președinți ai comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, primarii coordonează organizarea permanentă a intervenţiei în caz de incendiu la nivelul unităţii administrativ-teritoriale (UAT), asigură participarea la intervenţie a serviciului voluntar de urgenţă cu mijloacele din dotare şi conducerea intervenţiei, până la stingerea incendiului ori până la sosirea forţelor ISU „Crișana". De asemenea, conform prevederilor legale, primăriile sunt obligate să ia măsuri în vederea identificării şi înlăturării cauzelor care ar putea produce situaţii de urgenţă, prin intermediul personalului din subordine cu atribuţii pe linia prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă.
Cancelaria Prefectului

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:01 Ora standard a Europei de Est