Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proba de matematică

Astăzi, 17 iunie, în cadrul examenului de Evaluare Naţională, s-a desfășurat

Proba de matematică

Dorind să aflăm părerea unui profesor de specialitate vizavi de subiectele care s-au dat, astăzi, la proba de matematică, am apelat la doamna profesor de matematică Dorina Szatmari, de la Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" din Oradea.

,,Consider că subiectele de la proba de matematică a examenului de Evaluare Naţională au fost bine întocmite: s-a respectat programa şcolară, conţin probleme cu grade diferite de dificultate,  dând astfel şansă elevilor să ajungă uşor la nota 7, dar și posibilitatea departajării. 
Cele 40 de teste de antrenament postate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării au fost binevenite, oferind elevilor din toată ţara modele unitare de pregătire (cunoscându-se faptul că elevii, la clasă, lucrează după culegeri diferite); așa încât, de această dată, cu toții au avut aceleași modele (mai puțin cei care nu au avut acces la internet). Elevii interesaţi au avut posibilitatea să se verifice, să se corecteze şi să înveţe din baremele asociate fiecărui test de antrenament.
Rezolvarea testelor de antrenament le-a fost de mare ajutor
Toţi elevii cu care am discutat au spus că rezolvarea testelor de antrenament le-a fost de mare ajutor. La începutul fiecărei săptămâni, aşteptam cu nerăbdare, atât eu, cât şi copiii, noul set de teste şi în fiecare vineri se postau baremele. Cred că ar fi bine ca această practică a publicării a cât mai multor teste de antrenament de către comisia naţională, să continue şi în anii şcolari următori. De altfel, subiectul extras, astăzi, a fost asemănător ca structură cu aceste teste, ca atare, copiii nu au fost surprinşi de tipul de exerciţii şi de gradul de dificultate.
Subiectele probei și părerea elevilor           
Subiectul I a conţinut exerciţii simple: calcule elementare, identificarea celui mai mic număr natural dintr-un interval de numere reale, identificarea unui unghi drept într-un paralelipiped dreptunghic desenat, procente, înţelegerea unei diagrame.
Subiectul al II-lea a cerut la primul punct desenarea şi notarea corectă a unui cub. Celelalte exerciţii au fost de aritmetică şi algebră, de nivel mediu, fără capcane şi fără să necesite artificii matematice.  Chiar şi problema care se află întotdeauna în acest al II-lea subiect şi de care o mare parte dintre elevi ,,se tem", de data aceasta, majoritatea copiilor cu care am discutat mi-au spus că au rezolvat-o ,,din prima".
Subiectul al III-lea a avut, ca de obicei, două probleme, prima de geometrie plană, cealaltă de geometrie în spaţiu, fiecare cu câte trei subpuncte. La subpunctul a) aşa cum era de aşteptat, s-a cerut calculul unui perimetru, respectiv calculul unei arii, cu valori date în problemă.
Greul acum începea... Eleva D., cu rezultate foarte bune la matematică, mi-a spus: ,,M-am bucurat că am rezolvat totul până aici în jumătate de oră, dar am stat la subpunctul b) al problemei de geometrie plană tot o jumătate de oră până să observ trapezul". Alt elev mi-a spus că în ultimul minut ,,i-a picat fisa" cum se rezolvă subpunctul c) al problemei de geometrie în spaţiu: ,,N-am  mai avut timp să scriu toate argumentele pentru justificarea distanţei dintre plane şi am trecut direct la calculul numeric".
Subpunctele b) şi c) ale problemei de geometrie plană şi subpunctul c) al problemei de geometrie în spaţiu au fost mai dificile...
Considerații
Profesorii evaluatori vor trebui să dea dovadă de multă răbdare şi atenţie la corectarea lucrărilor deoarece unii copii au introdus notaţii diferite, au mers pe trasee diferite de rezolvare faţă de cele din baremul oficial, corecte până la un anumit punct sau poate până la final. Cu siguranţă, vor exista multe lucrări în care aceste subpuncte nu vor fi abordate deloc.  
Ca întotdeauna, la afişarea baremului oficial, au fost copii care şi-au dat seama că nu au făcut demonstraţii complete (bunăoară, au demonstrat la problema 2b) că doar o dreaptă dintr-un plan e paralelă cu celălalt plan, în loc de două drepte concurente), motivul fiind acela  că elevii nu cunosc bine teoria şi nu dau importanţa cuvenită redactării în cerinţe de examen.
Probabil vor fi mai puţine note de 10 la matematică decât în anii anteriori. Elevii care au învăţat serios pentru examen, chiar dacă anul acesta au fost situaţii atipice, chiar dacă nu sunt foarte talentaţi la matematică şi au alte materii preferate, cred că vor obţine note frumoase care le vor permite să ajungă la liceul dorit", apreciază doamna profesor Dorina Szatmari.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:29:27 Ora standard a Europei de Est