Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Enterprise Challenge Summer School

Elevi și studenți din România propun soluții inovatoare pentru asigurarea accesului egal la educație pentru tinerii din România și pentru reducerea decalajului digital

Enterprise Challenge Summer School

Prima ediție online „Enterprise Challenge Summer School", organizată de Junior Achievement România („JA România") cu sprijinul Citi România, s-a desfășurat în perioada 10-15 iunie, reunind 56 de elevi din 25 de licee și 16 studenți din 8 universități.

Organizată în format „laborator de proiecte", inițiativa încurajează tinerii să își dezvolte creativitatea, aptitudinile antreprenoriale și de lucru în echipă, precum și dezvoltarea abilităților de prezentare. Prin utilizarea aplicațiilor online și dezvoltarea resurselor digitale și prin crearea unui proces de lucru simplu și interactiv, elevii și studenții au oportunitatea de a-și dezvolta atât competențele digitale, cât și aptitudinile de prezentare online și de colaborare.
Tema de lucru a „Enterprise Challenge Summer School" a fost realizarea unui plan de soluții pentru asigurarea accesului egal la educație pentru tinerii din România și pentru reducerea decalajului digital. Timp  de aproape o săptămână, echipele au lucrat intens alături de consultanții voluntari din partea Citi România și au venit cu soluții ce iau în considerare problemele ce au dus la situația actuală din educație, realitatea și posibilitățile locale de implementare a soluțiilor propuse, impactul schimbărilor precum și posibilitatea de a scala soluțiile și de a le dezvolta pe o perioadă mai lungă de timp. Echipa care a adus cea mai bună soluție, „Young Challengers", a convins juriul prin creativitatea și fezabilitatea soluției la tema de lucru, propunând o aplicație universală, un agregator de mai multe servicii educaționale prin implementarea unui plan complex care urmărea mai multe elemente-cheie: o bibliotecă virtuală, funcționalități de tip „classroom", formare online pentru profesori și resurse interactive în format digital.
„Experiența din cadrul «Enterprise Challenge Summer School» a fost cu adevărat o provocare, deoarece echipele au fost formate din persoane cu experiențe și viziuni diferite, dar care au reușit să ajungă la un numitor comun. Echipa noastră, Young Challengers, a fost formată din 5 membri: Amza Gabriela, Cojocaru Mina, Enache Emma, Huza Tudor și Matei Georgiana, împărțind toți un scop comun și anume acela de a rezolva problema decalajului digital în România. Fiecare sesiune de training ne-a învățat lucruri noi sau ne-a ajutat să le aprofundăm pe cele deja asimilate. A fost o experiență minunată și pentru asta vreau să le mulțumesc celor de la JA Romania și celor de la Citi pentru toate lucrurile noi pe care le-am dobândit, dar și pentru faptul că am învățat să lucrez cu oameni pe care înainte de această competiție nu-i întâlnisem. Doresc să le mulțumesc și colegilor de echipă pentru implicare și pentru modul în care am colaborat. Felicitări tuturor pentru ideile și soluțiile minunate.", a relatat Loredana-Georgiana Matei, membră a echipei Young Challengers.
„Enterprise Challenge Summer School" reprezintă un proces educațional modern pentru participanți, deoarece, cu resursele pe care le au la dispoziție, lucrând în mediul online, cu colegi de echipă din alte școli sau universități, trebuie să folosească eficient punctele forte ale fiecărui coechipier, pentru generarea soluțiilor menite să rezolve problema pusă în discuție. Astfel, elevii și studenții își dezvoltă abilitățile de comunicare, muncă în echipă, creativitate, cercetare etc., dar și o mai bună înțelegere a modului în care tehnologia și modul de gândire inovator, comportamentul responsabil față de resurse, înțelegerea în ansamblu a unei situații și modul economic de abordare a problemelor, pot contribui la bunăstarea unei comunități.
Ediția pilot organizată anul acesta a atras elevi de la 25 de licee și 8 universități, pasionați de educație, știință, tehnologie și antreprenoriat. Ei au fost repartizați în echipe, au interacționat și și-au pus în valoare cunoștințele, creativitatea și abilitățile de prezentare, beneficiind de mentorat de la 5 voluntari, profesioniști ai companiei Citi România, care le-au oferit explicații și sfaturi privind aspectele tehnice, financiare și elementele de marketing asociate proiectelor lor.
„În acest context al pandemiei, a devenit și mai important să continuăm să sprijinim accesul la educație, să rămânem aproape de elevi și studenți în dobândirea de competențe relevante pentru o piață a muncii în continuă schimbare. Dorim să îi încurajăm pe acești tineri, dar și pe toți ceilalți din generația lor, să continue să creadă în ideile lor, să rămână orientați către soluții și să își asume rolul de a genera progres în comunitatea locală", a spus Alexandra Oniceanu-Becuț, Director Comunicare Citi România.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 250.000 de elevi și 4.248 profesori din 1.831 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei și Cercetării şi cu susţinerea financiară a comunităţii de afaceri.
Web: www.jaromania.org
Despre Citi
Citi, una dintre cele mai importante bănci globale, deține 200 de milioane de conturi de clienți în peste 160 de țări din întreaga lume. La nivel global, Citi oferă persoanelor fizice, companiilor, guvernelor și instituțiilor o gamă largă de produse și servicii financiare, inclusiv credite și servicii bancare pentru persoane fizice, corporate și investment banking, servicii pentru valori mobiliare și de gestionare a lichidităților precum și soluții de wealth management. Informații suplimentare puteți găsi pe: www.citigroup.com | Twitter: @Citi | YouTube: www.youtube.com/citi | Blog: http://blog.citigroup.com | Facebook: http://www.facebook.com/citi | LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/citi. Citi este prezentă în România din anul 1996 și furnizează produse și servicii financiare de top companiilor locale și multinaționale, întreprinderilor mici și mijlocii, instituțiilor financiare, sectorului public și organizațiilor non-profit. Informații suplimentare sunt disponibile la adresa www.citibank.ro
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:53 Ora standard a Europei de Est