Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Examenul de Evaluare Națională la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Luni, 15 iunie 2020, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, prima probă a Evaluării Naționale, la clasa a VIII-a, proba la Limba și literatura română, s-a desfășurat în condiții speciale, dar fără probleme.

Elevii, cadrele didactice și personalul ajutător au purtat măști. La intrare, elevii și-au dezinfectat mâinile, li s-a luat temperatura și li s-au oferit măști de protecție, după care au fost conduși în sălile de examen, păstrând distanța de siguranță; la fel și în bănci.
Directorul școlii, domnul profesor dr. Florian Hava, ne-a declarat că toate condițiile au fost asigurate potrivit reglementărilor în vigoare pentru ca prima probă a Evaluării Naționale să se desfășoare fără probleme.
Despre subiectul la Limba și literatura română, am discutat, după-masă, cu doamna profesor Diana Simina, profesor de Limba și literatura română la Școala Gimnazială ,,Dacia", director adjunct al unității de învățământ.
,,Consider că subiectele au avut cu un grad mediu de dificultate, fiind accesibile tuturor elevilor, dar și cu câțiva itemi concepuți astfel încât să se poată face o ierarhizare a elevilor.
Astfel, la subiectul I, elevii au avut un fragment din „Zborul", scris de Sorin Titel. Pe baza acestui fragment, ei au avut de redactat răspunsuri referitoare la sinonime, rolul cratimei, modul de formare a unor cuvinte, de extras două cuvinte cu diftong, precum și două idei principale/ secundare din textul dat. De asemenea, în vederea înțelegerii textului, elevii au avut de precizat motivul pentru care sunetele scoase de muzicuță nu erau armonioase. Așadar, itemii au urmărit noțiuni învățate de copii în toți cei patru ani de studiu. Partea B a avut în vedere redactarea unei compuneri de tip argumentativ în care să motiveze apartenența fragmentului la genul epic. Fragmentul ales a oferit suficiente trăsături specifice genului epic, astfel încât elevii au avut posibilitatea să redacteze un răspuns adecvat cerinței.
Subiectul al doilea a vizat la primii doi itemi răspunsuri referitoare strict la textul nonliterar, iar următoarele au cuprins noțiuni parcurse de elevi atât la morfologie, modul, timpul verbelor, cât și din sintaxa propoziției (funcții sintactice) și părți de vorbire. Ultimele două cerințe au vizat noțiuni din clasa a VIII-a, strict din programa școlară propusă în acest an, identificarea unei subordonate completive directe și o construcție a unei fraze care să conțină o propoziție subordonată predicativă.
Compunerea narativă a avut în vedere creativitatea elevilor, o întâmplare din timpul unei activități preferate, un subiect generos, cu multiple posibilități de redactare.
În ceea ce privește gradul de dificultate... ceea ce putea să le creeze elevilor dificultăți a fost delimitarea corectă a frazei, cu identificarea corectă a propoziției principale, având în vedere că exista un verb la mod nepersonal, precum și identificarea corectă a funcției sintactice și a valorii morfologice a cuvântului „lui" (Atr. pron. genitival, pronume personal), iar la Subiectul I, identificarea corectă a cuvintelor ce conțin diftong, deoarece în secvența indicată exista „o capcană"- „geamantane", cuvânt ce nu conține diftong.
Ce spun elevii?
,,La o primă discuție cu elevii școlii noastre, am constatat că ei sunt optimiști, subiectul primit a fost accesibil și sperăm că și notele lor vor fi pe măsura așteptărilor, chiar dacă emoțiile au fost foarte mari!
În plus, noi am reușit să aplicăm două simulări acelor elevi care în cele două săptămâni au fost prezenți la pregătirea față în față, ceea ce i-a ajutat foarte mult, considerăm noi".
Ținem să precizăm faptul că noi am fost prezenți la Școala ,,Dacia" și în prima zi de pregătire a elevilor pentru Evaluarea Națională, marți, 2 iunie 2020.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:47 Ora standard a Europei de Est