Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Agora Story

Platforma Moodle, noua platformă Moodle, Facebook, Zoom... o necesitate și realitate!

Agora Story

Asumându-și rolul de educator pentru comunitate în general și pentru cea academică în special și din dorința de a-și proteja studenții pe parcursul pandemiei, cadrele didactice ale Universității Agora au continuat să întrețină comunicarea cu aceștia, chiar dacă nu din sălile de curs și seminar, ci folosind mijloacele oferite de tehnologia modernă, Platforma Moodle, noua platformă Moodle, Facebook, Zoom...

Discuțiile de la cursuri și seminarii s-au mutat în mediul virtual, fiind chiar mai interactive decât de obicei.
În prezent, examenele din sesiunea de vară se desfășoară tot online...
Pentru studenții Agora orele de curs și seminar au fost foarte interesante,  ba chiar, uneori, s-au arătat mai entuzismați decât o făceau în sălile de clasă. Deși a fost o situație cu totul neașteptată pentru toți, cadrele didactice au lucrat împreună pentru îmbunătățirea procesului educațional. S-au planificat chiar întâlniri online pe Zoom și Moodle cu îndrumătorii de an. Cursurile s-au desfășurat conform orarului fixat la începutul semestrului, astfel că activitatea didactică nu a suferit întârzieri sau abateri.
Chiar dacă la început s-a crezut că acest concept de școală online va dezrădăcina studentul de realitatea sălii de curs, încet, încet, am constat că studenții și profesorii noștri s-au dovedit a fi foarte deschiși spre această nouă formulă de comunicare. Predarea în această situație s-a centrat în primul rând pe o mai bună comunicare. Comunicarea dintre studenți și școală a fost una energică și activă. Multitudinea de aplicații și practici a generat satisfacție din ambele sensuri. Atât studenții cât și cadrele didactice au simțit nevoia de coordonare și de lucru după un plan organizat, astfel că au fost elaborate proceduri pentru cusurile online, dar și pentru sesiunea de vară. Toți cei implicați au avut asistență din partea Departamentului de E-learnig și susținere din partea conducerii Universității.
,,Noi, agoriștii, am perceput această trecere forțată ca pe o modernizare a sistemului de învățământ, cu toate că eram familiari cu teme de cercetare și proiecte planificate pe platforma Moodle, platformă la care avem acces încă de pe vreamea anului întâi de studenție. (Mihelea Claudiu Andrei - student anul III Poliție Locală)
Profesorii noștri au exeprimentat metode diverse pentru a reuși să le atragă atenția studenților, pentru a-i implica în procesul educațional. Succesul activităților universității a depins atât de aplicațiile folosite cât și de interacțiunea pe care comunitatea academică o avea deja formată în mediul offline.
,,Învățarea online are un viitor sigur, noi nu trebuie să  uităm că trăim în era tehnologiilor și că, studenții de azi sunt ancorați puternic în această realitate a gadgeturilor. Chiar și așa, trebuie să fim în pas cu studenții  noștri. Am avut datoria să le demonstrăm că tehnologia nu este doar pentru jocuri și socializare, ci poate lua o formă captivantă de învățare", după cum ne-a precizat doamna conf. univ. dr. Viorina Judeu.
Chiar dacă și unii și alții, profesori și studenți, ar prefera ca perioada de pandemie să se încheie, cu bine, și să se reia activitate academică normală, procesul didactic și comunicarea continuă în atari condiții de distanțare și siguranță.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:20 Ora standard a Europei de Est