Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acces gratuit la o platformă interactivă de învățare

Proiectul Eu și viitorul meu a oferit elevilor din peste 100 de școli și licee

Acces gratuit la o platformă interactivă de învățare

Proiectul Eu și viitorul meu, inițiat de Junior Achievement România și susținut financiar de OMV Petrom (prin programul RO SMART în Țara lui Andrei), a implicat peste 200 de profesori și 13.000 de elevi de gimnaziu și liceu în activități educaționale pe o platformă interactivă (hybrid/blended learning).

Participanții din peste 100 de instituții de învățământ din 13 județe*, atât din mediul urban, cât și mic urban și rural, au avut posibilitatea de a utiliza eficient tehnologia în educație, parcurgând 3 module Junior Achievement practice, pe teme de educație antreprenorială, financiară și orientare profesională. Elevii au descoperit pas cu pas diferite conținuturi noi: inițierea și conducerea unei afaceri, cum pot economisi și cheltui inteligent banii, alegerea unei profesii în funcție de interesele, valorile și abilitățile personale.
După derularea activităților educaționale, pe parcursul anului școlar 2019-2020, atât în clasă, cât și online, utilizând în paralel materiale în format tipărit și resurse digitale, cele mai active școli vor fi premiate cu echipamente pentru învățarea online, în valoare totală de 72.000 Ron, pentru modernizarea spațiilor de învățare. Lista școlilor premiate poate fi consultată pe pagina proiectului aici.  
În ultimii 7 ani, OMV Petrom a susținut oamenii cu ințiativă și a finanțat peste 100 de proiecte care au adus schimbări în  educație, protecția mediului și dezvoltare comunitară, prin competiții anuale naționale de proiecte. RO SMART este una dintre aceste competiții în care  proiectul „Eu si viitorul meu!" a fost declarat câștigător, alături de alte 10 proiecte. Așteptăm rezultate concrete și durabilitate, pentru o educație mai bună a tinerilor din România" - echipa de proiect, RO SMART OMV Petrom.
Profesorii au apreciat că activitățile din proiectul Eu și viitorul meu i-au ajutat pe elevi să: înțeleagă mai bine legătura dintre rolul școlii și pregătirea pentru provocările vieții reale, conștientizând valoarea educației pentru viitor;
să identifice modalitățile prin care își pot dezvolta anumite cunoștințe și abilități necesare pentru o viitoare meserie/profesie; să exerseze abilitățile necesare dezvoltării personale şi profesionale, inclusiv pe cele digitale, prin diferite exerciții, aplicații, studii de caz, teste de auto-evaluare.
„Proiectul Eu și viitorul meu a însemnat pentru mine și elevii mei o nouă provocare, aducând conținuturi și metode noi, interactive, spre explorare într-o manieră stimulativă. Platforma vine în întâmpinarea nevoilor actuale ale copiilor, ale căror abilități digitale trebuie exersate, îmbunătățite și completate cu atitudini antreprenoriale. Activitățile lucrate de elevi dezvoltă competențe și aptitudini personale, de comunicare și sociale. Posibilitatea de lucru individual și în echipă, la școală sau acasă reprezintă un beneficiu adus elevilor care își doresc o abordare în ritm propriu a materialelor. Ne bucurăm împreună de o nouă eră a învățării!" - profesor Colegiul Național Spiru Haret, Tecuci.
Despre proiectul Eu și viitorul meu!
Activitățile educaționale din proiect s-au derulat sub îndrumarea profesorilor, pe baza kit-ului JA primit gratuit (ghid profesor, manuale elevi, auxiliare didactice, resurse digitale și acces la platformă) în instituții de învățământ din județele Argeș, Bacău, Bihor, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Prahova, Sălaj, Teleorman, Vrancea.
Din județul Bihor, au fost selectate pentru premiere următoarele instituții de învățământ: Colegiul Național Mihai Eminescu - Oradea, Colegiul Național Avram Iancu - Ștei, Liceul Tehnologic Horea - Marghita.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:10 Ora standard a Europei de Est