Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ghid pentru obținerea permisului de conducere

De la Cancelaria Prefectului

Ghid pentru obținerea permisului de conducere

Oferirea unor servicii publice de calitate pentru cetățeni este o prioritate pentru Instituția Prefectului - județul Bihor, o prioritate asumată și monitorizată constant.

Având în vedere această preocupare, în luna mai 2020, grupul de lucru constituit pentru îmbunătățirea serviciilor publice din județul Bihor a analizat procedurile și cadrul legislativ existent în vederea obținerii permisului de conducere auto.
În acest sens, pe parcursul a trei săptămâni, au avut loc întâlniri cu factorii implicați în procesul de  obținere a permisului de conducere auto (instruire, autorizare, examinare, control și emitere): reprezentanți ai Inspectoratul de Poliție Județean Bihor - Serviciul Circulație Rutieră, ai școlilor de șoferi, ai Agenției Teritoriale a Autorității Rutiere Române Bihor, ai Inspectoratului Teritorial de Stat pentru Controlul Rutier, examinatori ai Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor.
În urma acestei analize a luat naștere ghidul în 5 pași adresat candidaților care doresc să obțină permisul de conducător auto. Documentul comunică, într-un mod accesibil, informația extrasă din legislație și metodologiile existente în domeniu, constituind astfel, o bună sursă de informare, fiind ușor de parcurs.
De asemenea, încă din faza de instruire, este bine ca viitorii conducători auto să înțeleagă faptul că libertatea conferită de deținerea permisului de conducere auto trebuie echilibrată de responsabilitatea siguranței  personale și a celorlalți participanți la trafic.
În anul 2019, în județul Bihor, au avut loc 569 de accidente  de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, în urma cărora au fost accidentate 740 de persoane. Dintre acestea, din păcate, 50 au decedat. Așadar, abordarea cu seriozitate a pregătirii teoretice și practice și ulterior, după obținerea permisului, adoptarea unui condus preventiv pe șosea vor diminua numărul de victime în trafic.
La rândul ei, Instituția Prefectului județul Bihor se implică în creșterea siguranței rutiere prin investiții în infrastructura județului. Astfel, pentru anul 2020, s-a alocat o sumă record pentru întreținerea și reabilitarea drumurilor naționale din Bihor, în valoare de peste 44 milioane lei, de două ori mai mare decât întreg bugetul de întreținere din ultimii trei ani. O bună parte din lucrări vizează siguranța rutieră, în special pe DN1, unde traficul este aproape de nivelul unei autostrăzi. Reabilitarea DN76 Oradea-Deva, proiectul așteptat de bihoreni de peste 20 de ani va contribui la creșterea siguranței rutiere și conectarea mai rapidă la Coridorul de Transport Pan-European IV.
Îmbunătățirea serviciului public de examinare în vederea obținerii permisului auto este un demers care va continua în viitorul apropiat cu noi măsuri, printre care și formularea de propuneri legislative care să contribuie nu doar la îmbunătățirea funcționării instituționale și a satisfacției cetățeanului, ci și la creșterea siguranței rutiere din județul Bihor.
 https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/06/Ghid5pasi.pdf
Cancelaria Prefectului

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:31:06 Ora standard a Europei de Est