Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pedagogiștii spanioli orădeni s-au răzbunat, calificându-se la etapa internațională

La cea de-a V-a ediție a Festivalului național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România,

Pedagogiștii spanioli orădeni s-au răzbunat, calificându-se la etapa internațională

Grupul de teatru al clasei a IX-a C, secția bilingv spaniolă, de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, a cucerit tot ceea ce se putea mai mult la cea de-a V-a ediție a Festivalului național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România, desfășurată în Capitală, vineri și sâmbătă (20-21 februarie 2009).

 Elevii profesorului spaniol Jose Coloma Maestre (zis și „Pepe”) și ai distinsei profesoare de limba spaniolă Rodica Pop s-au calificat la etapa internațională a festivalului, alături de trupa de teatru a Liceului Teoretic „Eugen Pora” din Cluj-Napoca.
 Pedagogiștii orădenii au cucerit tot ce se putea!
 La prima lor participare la acest festival, pedagogiștii orădeni au surclasat reprezentanții a trei licee renumite din București (Liceul Bilingv „Miguel de Cervantes”, Liceul Teoretic „Mihail Sadoveanu” și Colegiul Național „Iulia Hașdeu”), ai Liceului Pedagogic „Jean Monnet” din Ploiești, ai Colegiului Național „Carol I” din Craiova și ai Liceului Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timișoara. Orădenii au impresionat prin originalitatea costumației, prin interpretare și o regie ca la carte, deși au avut poate cea mai dificilă piesă de teatru, singura în versuri, o comedie clasică ce permite introducerea unor elemente de umor, iar meseriașii orădeni au exploatat-o din plin. Cu imaginația lor fără margini au mers până în pânzele albe în ceea ce privește ajustarea cu umor a vestimentației prin introducerea unor elemente de mare efect, neașteptate (regele purta o coroană confecționată din cutie de bere, mireasa avea aplicate pe superba-i rochie mărci spaniole decupate de pe pungi de plastic), iar în construirea unor peisaje inedite, absolut șocante, pedagogiștii au pictat cu tempera în culori vii cearșafuri, dând mai multă forță și expresivitate scenelor (atât la castel, cât și la închisoare sau în peșteră). Nu pe degeaba le-a acodat juriul (prezidat de consilierul Nicolae Alexandru Iorga, și alcătuit din inspectorul general al M.E.C.I., Zvetlana Apostoiu, profesori de specialitate, de la Institutul „Cervantes” din București și Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din Iași, precum și un profesor de limbă spaniolă, redactor al Radio Internațional România) onoarea de a reprezenta România la etapa internațională, iar doamna Maria Mendez de Valdivia, reprezentant al Ambasadei Spaniei, atașat din cadrul Biroului învățământ, i-a îndrăgit de-a binelea pentru exuberanța și profesionalismul lor în interpretarea unei piese foarte dificile – „Răzbunarea lui Don Mendo” (La venganza de Don Mendo), piesă în trei acte, jucată în chip admirabil (timp de 50 de minute) de cavalerul Cristina Anamaria Tămaș (alias Don Mendo), Valentina Rebaciuc (marchizul de Moncada, personajul pozitiv), Andrada Onaca (Don Nuno, tatăl Magdalenei), Florina Ghiurău (duce de Toro, viitorul soț), Patricia Seuche (regele Don Alfonso), Cseke Claudia (arăboaica Azofaifa), teribila Flavia Popa (Magdalena, fiica unui nobil care îi iubește pe toți, dar care este foarte rea) și Antonia Avram (Dona Ramirez, dama de companie).
 O reprezentație ca la carte și un premiu pe măsură
 După o evoluție în premieră și o comportare surprinzătoare la acest festival național, elevii lui „Pepe” și ai profesoarei Rodica Pop au cucerit tot ce se putea mai mult, obținând calificarea la etapa internațională a festivalului, programată a se desfășura tot la București, la sfârșitul lunii aprilie.
 La etapa internațională, trupa pedagogiștilor orădeni va reprezenta România, alături de trupa din Cluj-Napoca, într-o confruntare sută la sută cu trupe din Bulgaria, Ungaria, Cehia, Slovacia, Rusia, Polonia și Spania.
 Aflată la început de drum, trupa orădeană a prins aripi după acest succes răsunător și este motivată să facă o figură grozavă și la internaționale. Cele opt prințese se simt extraordinar în tricourile lor negre pe care este inscripționat „Al V-lea Festival național de teatru școlar în limba spaniolă al secțiilor bilingve din România, București, 2009”, fiecare cu diploma sa de campion național. Tot ca și premiu, spaniolii orădeni au primit din partea Fundației „Școala - democrația” și Primăria București o vacanță de șapte zile pe litoralul românesc al Mării Negre, la Neptun, în luna iulie 2009.
 În cele două zile de concurs, Flavia, Antonia, Claudia, Patricia, Florina, Andrada, Valentina și Cristina, alături de toți concurenții, au fost tratate cu mult respect și înconjurate cu căldură de reprezentatul Ambasadei Spaniei la București, doamna Maria Mendez de Valdivia, care le-a oferit, zilnic, câte un cocktail din partea ambasadei la Palatul Național al Copiilor, gazda  festivalului, iar la final de festival, au avut parte de o seară de neuitat, o petrecere de carnaval, la discoteca Salsa 3 din București, având onoarea de a-l asculta live pe cântărețul cubanez Mario Sombrilla. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:29:56 Ora standard a Europei de Est