Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea lansează concursul internațional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal dintre Str. Independenței și malul Crișului Repede

Din 2 iunie, găsiți documentația pe www.oradea.ro

Primăria Oradea lansează concursul internațional de soluții pentru amenajarea spațiului pietonal dintre Str. Independenței și malul Crișului Repede

Așa cum au anunțat încă de săptămâna trecută, viceprimarul Mircea Mălan și Arhitectul Șef al municipiului, dl. Radu Fortiș, joi, 28 mai, Primăria Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecţilor din România - Filiala Teritorială Bihor, a lansat concursul internațional de soluții, care are ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu urban marcat de un volum simbol pe amplasamentul delimitat de Strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul realizării parcării subterane, investiție acum în curs de finalizare.

Concursul de soluţii va fi deschis într-o singură etapă, cu atribuirea contractului de proiectare echipei câștigătoare.
Ce obiective urmărește concursul de soluții?
Un concurs de soluții este cadrul perfect pentru gândirea unei abordări  contemporane, unitare din punctul de vedere al amenajării urbanistic-peisagistice (dotări, materiale și mobilier urban, spații verzi, iluminat) și complexe din punct de vedere a specialităților implicate în proiect.
Obiectivele urmărite prin acest concurs de soluții sunt:
1. De a atribui amplasamentului o funcțiune catalizatoare de pol urban, în contrapondere cu Piața Unirii.
2. Identificarea și definirea identității spațiului rezultat, precum și marcarea unui volum simbol care să evidențieze legătură trecut-prezent-viitor pentru comunitatea orașului.
3. Reconsiderarea soluției volumetrice și spațiale a proiectului în curs de realizare de la nivelul circulației pietonale.
4. Redefinirea unor trasee pietonale majore de legătură între Podul Sf. Ladislau și Pasajul Vulturul Negru, respectiv Sinagoga Neologă și malul Crișului Repede.
Spațiul pietonal se doreşte a fi amenajat nu doar ca un spațiu de deplasare, el urmând să îndeplinească și funcția de zonă de întâlnire, relaxare, socializare.
Pentru a respecta caracterul orientat spre oameni, spațiul pietonal trebuie să asigure fluiditate, continuitate, zone statice, siguranță și să fie atractiv.
Documentaţia de participare şi înscrierea la concurs
Cei care doresc să acceseze documentația de participare la concurs o pot face începând cu 2 iunie, toate documentele urmând să fie găsite pe www.oradea.ro, în fereastra ,,CONTEXT IDENTITY SYMBOL" creată pe prima pagină a site-ului, în stânga paginii, cu mențiunea că data limită de înscriere la concurs este  6 iunie.
În fereastra ,,CONTEXT IDENTITY SYMBOL" cei interesați vor găsi toate detaliile privind fiecare etapă a concursului.
10  iulie 2020, ora 17.00 este data limită de primire a proiectelor, iar în 11 iulie va avea loc jurizarea online a proiectelor, urmând ca în data de 12 iulie să fie anunțate rezultatele.
Apoi, în 13 iulie se pot face contestații, urmând ca în data de 15 iulie să fie organizată o conferință și o expoziție în care vor fi prezentate atât proiectele primite cât și proiectul câștigător.
Participanții la concurs pot fi birouri individuale de arhitectură, asocieri constituite de birouri individuale de arhitectură, societăți civile de arhitectură sau alte forme legale de exercitare a profesiei de arhitect, potrivit legislației naționale a statului de proveniență sau persoane juridice (societăți comerciale de proiectare) din România sau din alte țări, fie individual sau în asociere. În cazul unei asocieri, liderul acesteia va înscrie proiectul în concurs.
Concurenții persoane juridice vor avea obligatoriu ca asociat sau angajat un arhitect cu drept de semnătură, membru al Ordinului Arhitecților din România sau al unei organizații similare din țara sa, care exercită legal profesia de arhitect potrivit legislației naționale a statului de proveniență. Individual sau prin asociere, concurenții trebuie să dețină capacitatea de încheiere a unui contract de servicii de proiectare pe teritoriul României, capacitate ce va trebui dovedită în fața Promotorului, în cazul câștigării concursului.
Organizatorii recomandă ca echipele să aibă în componenţa lor și: urbanişti, peisagiști, designeri, artiști plastici, ingineri de trafic, sociologi, istorici, ingineri sau persoane cu altfel de pregătire, considerată de către participanți ca fiind relevantă pentru propunerea elaborată, din țară sau străinătate.
Juriul concursului
Juriul concursului este format din următorii membri:
- Mircea Mălan - viceprimar al municipiului Oradea
- Radu Fortiş - arhitect-şef, municipiul Oradea
- Marian Moiceanu - profesor doctor arhitect, rector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu" Bucureşti
- Paola Rizzi - profesor de tehnică de planificare urbană și regională - University of L‘Aquila and DADU, University of Sassari, Italia.
- Lorenzo Cotti - Elveţia, câștigător concursuri internaționale de arhitectură
- Borislav Ignatov - Bulgaria
- Popo Danes - Indonezia, Bali
Membrii supleanți ai concursului sunt:
-  Hidehiko KANEGAE - doctor în inginerie, profesor Graduate School of Policy Science, Faculty of Policy Science, Ritsumeikan University
- Rachel Armstrong- professor de arhitectură experimentală la  Newcastle University, UK
-   Håkon Iversen - Director & Partner DAVID LOCK ASSOCIATES NORDIC AS
Premii acordate
Premiile vor fi acordate primilor trei clasați după cum urmează: premiul I: valoarea contractului de proiectare (SF/DALI/DTAC), premiul II: 21.950 ron, premiul III: 12.000 ron.
(B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:12 Ora standard a Europei de Est