Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă

În cadrul campaniei Pune cărțile pe masă,

Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă

Joi, 12 februarie 2009, la sediul AJOFM din Oradea, a avut loc lansarea campaniei "Pune cărțile pe masă", pentru conștientizarea riscului consumului de alcool la locul de muncă, iar luni (23 februarie), Agenția națională Antidrog, prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor a organizat la sediul Facultății de Medicină și Farmacie, un seminar pe această temă, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, precum și Agenția națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin Agenția județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă.

 Așa după cum a subliniat chestor dr. Gheorghe Chereji, șeful Centrului regional Oradea, “obiectivul general al campaniei îl reprezintă conștientizarea populației implicate într-o formă legală de muncă asupra efectelor consumului de alcool, iar printre obiectivele specifice ale campaniei se regăsesc creșterea gradului de conștientizare a populației implicate într-o formă legală de muncă asupra efectelor consumului de alcool și inițierea unei modificări a atitudinii generale față de consumul de alcool și riscul implicat de acest consum”.
Alături de șeful Centrului regional, la masa prezidiului, au luat loc, în calitate de moderatori, conf. univ. dr. Gabriel Mihalache, șeful Serviciului de Medicină Legală Bihor și conf. univ. dr. Horia Ardelean, șef secție în cadrul Spitalului Clinic de Neurologie și Psihiatrie Oradea.
 Specialiști din cadrul Direcției de Sănătate Publică Bihor și Facultatea de Medicină și Farmacie au prezentat, în power point, rezultate ale unor studii făcute și ale unor chestionare aplicate în legătură cu tema campaniei.
 Problemele sociale  - pe primul loc!
 Ing. Liviu Lupea, inspector șef în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă al județului Bihor s-a referit la problemele cu care se confruntă agenții economici prin prisma efectelor pe care le are consumul de alcool asupra productivității muncii și rezultatelor economico-financiare. Inginerul șef a făcut trimitere atât la Decretul 400, abrogat în 2006, cât și la noul document unitar nr. 319, care nu aduce nimic în loc, o lege generală de structură care este departe de ceea ce a însemnat Decretul 400, iar efectele sale triste se văd și se simt. În aceeași notă deloc optimistă și îmbucurătoare, a vorbit și directorul executiv adjunct AJOFM, Daciana Nica. Dumneai a subliniat faptul că pe primul loc în cadrul celor peste 9.000 de persoane înscrise pentru a obține un ajutor de șomaj se situează persoanele cu probleme sociale, care s-au văzut nevoite să apeleze la cei 4 milioane, după ce ei câștigaseră 10 sau 20 de milioane, și având acasă de întreținut o familie cu doi-trei copii... (Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:59 Ora standard a Europei de Est