Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primăria Oradea lansează un concurs de idei pentru amenajarea spațiului pietonal dintre strada Independenței și malul Crișului Repede

Lansarea, în 27 mai

Primăria Oradea lansează un concurs de idei pentru amenajarea spațiului pietonal dintre strada Independenței și malul Crișului Repede

Primăria Municipiului Oradea, prin Instituția Arhitectului Șef și Ordinul Arhitecților din România - Filiala Teritorială Bihor, lansează în data de 27 mai 2020 un concurs al cărui obiect îl constituie realizarea unui spațiu urban marcat de un element simbol care să confere personalitate spațiului definit de zona de circulație/promenadă situată deasupra parcării subterane din Piața Independenței, aflată în curs de execuție.

Detalii legate de acest concurs au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă susținută de către viceprimarul Mircea Mălan și arhitectul șef al municipiului Oradea, dl. Radu Fortiș.
Conform spuselor reprezentaților Primăriei, concursul are ca scop selectarea celor mai bune propuneri pentru realizarea unui spațiu/volum simbol pe amplasamentul delimitat de strada Independenței și malul Crișului Repede, amplasament redefinit prin proiectul pentru realizarea parcării subterane, investiție în curs de execuție.
„Lucrurile sunt destul de complexe deoarece e nevoie de a stabili o relație de traseu pietonal cât mai bună în zonă, acolo avem statuia lui Mihai Eminescu, dar avem și acele intrări în parcare care sunt din unghiuri diferite, avem Crișul Repede cu proiectul de reabilitare a tronsonului de la podul Sf. Ladislau până la podul Intelectualilor pe partea stângă, cu ABA Crișuri, pe care l-am finalizat și pe care în aceste zile îl vom recepționa, de asemenea avem aici pasajul Vulturul Negru și intrarea în pasajul Vulturul Negru și, nu în ultimul rând, Piața Unirii, podul Sf. Ladislau și zonele care urmează a fi amenajate, care trebuie luate în vedere de către cei care doresc să participe la acest concurs. E un concurs internațional care se va desfășura în condițiile actuale exclusiv online", a menționat viceprimarul Mălan.
Participanții la concurs pot fi birouri individuale de arhitectură, asocieri constituite de birouri individuale de arhitectură, societăți civile de arhitectură sau alte forme legale de exercitare a profesiei de arhitect, potrivit legislației naționale a statului de proveniență sau persoane juridice (societăți comerciale de proiectare) din România sau din alte țări, fie individual sau în asociere. În cazul unei asocieri, liderul acesteia va înscrie proiectul în concurs.
Concurenții persoane juridice vor avea obligatoriu ca asociat sau angajat un arhitect cu drept de semnătură, membru al Ordinului Arhitecților din România sau al unei organizații similare din țara sa, care exercită legal profesia de arhitect potrivit legislației naționale a statului de proveniență. Individual sau prin asociere, concurenții trebuie să dețină capacitatea de încheiere a unui contract de servicii de proiectare pe teritoriul României, capacitate ce va trebui dovedită în fața Promotorului, în cazul câștigării concursului.
Organizatorii recomandă ca echipele să aibă în componenţa lor și: urbanişti, peisagiști, designeri, artiști plastici, ingineri de trafic, sociologi, istorici, ingineri sau persoane cu altfel de pregătire, considerată de către participanți ca fiind relevantă pentru propunerea elaborată, din țară sau străinătate.
„În ceea ce privește calendarul concursului, în data de 27 mai se va lansa concursul, iar data de 5 iunie este data limită până la care se pot face înscrieri la acest concurs. 6 iulie 2020, ora 15 este data limită de primire a proiectelor, iar în 7 iulie va avea loc jurizarea online a proiectelor, urmând ca în data de 9 iulie să anunțăm rezultatele. Până în 13 iulie se pot face contestații, urmând ca în data de 15 iulie să organizăm o expoziție virtuală în care să prezentăm atât proiectele primite cât și cel câștigător", a declarat dl. Radu Fortiș, arhitectul șef al municipiului Oradea.
Conform directorului Instituției Arhitectului Șef, juriul concursului va fi format din reprezentanții Primăriei Oradea, precum și profesori și arhitecți cunoscuți din România și din alte țări.
„Vrem să rezulte un proiect de foarte bună calitate și vrem ca acest spațiu, dincolo de valorile lui utilitare, să fie un punct de atracție pentru oraș și un alt loc în care orădenii și turiștii să se simtă bine. Acolo se vor putea organiza iarăși tot felul de activități cultural-artistice și credem că orașul are nevoie de astfel de spații pentru că am văzut și ce se întâmplă în Piața Unirii: practic este un loc unde orașul trăiește și se manifestă, și asta este foarte important pentru noi", a menționat viceprimarul Mircea Mălan.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:57 Ora standard a Europei de Est