Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Soluții propuse de liceeni pentru probleme din comunitate

Competiția Social Innovation Relay

Soluții propuse de liceeni pentru probleme din comunitate

Probleme sociale, comunitate, tineri antreprenori, lucru în echipă, soluții creative, schimbări pozitive: toate acestea fac parte dintre componentele competiției educaționale Social Innovation Relay (SIR), desfășurate de Junior Achievement în parteneriat cu NN.

Finala națională a reunit online 10 echipe de elevi din 10 licee care și-au prezentat proiectele în fața juriului format din consultanți voluntari NN.
Proiectele la care au lucrat tinerii au vizat domenii și probleme diferite din societate, iar echipele au propus soluții precum: platformă de orientare profesională și recrutare pentru tineri, aplicație cu exerciții de kinetoterapie, un sistem inteligent de colectare a deșeurilor și protejare a mediului.  
Deși sunt de câțiva ani buni alături de Junior Achievement și de elevii care participă la SIR, în fiecare an sunt surprins de curajul, inventivitatea și perseverența lor. Dacă cineva se îndoiește că viitorul nostru este pe mâini bune, îl invit să vadă proiectele elevilor și modul în care și le susțin, pentru că astfel orice urmă de îndoială va dispărea. ­- a spus Claudiu Cătălin Meșterelu, Pensions Services Manager la NN.
Echipa MiniJobs de la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" din Oradea a câștigat finala națională
 Echipa MiniJobs de la Colegiul Economic Partenie Cosma din Oradea a câștigat finala națională a competiției Social Innovation Relay 2020 și a convins juriul că proiectul propus este unul sustenabil, utilizează inteligent tehnologia și poate genera o schimbare pozitivă. Elevii își doresc să realizeze o platformă de orientare profesională și recrutare pentru tineri, care să îi motiveze să se implice mai activ în viața socială și să își dezvolte diferite abilități și competențe prin practică/muncă încă din timpul studiilor. Echipa va reprezenta România la finala globală, care se va derula online pe 16 iunie și va reuni echipe din 12 țări.
Competiția a fost o aventură frumoasă, o experiența unică, bazată pe comunicare și creativitate, pe lucru în echipă și implicare. Am învățat că patru la un loc e mai eficient decât o persoană. Deși nu ne-am putut vedea față în față să lucrăm împreună, am reușit și online trecând cu brio peste obstacole. Am învățat să înțelegem mai bine mentalitatea altor persoane, am descoperit noi idei, talente, abilități pe care nu știam că le deținem. Ideea noastră mi se pare una extrem de eficientă, vrem să ducem proiectul mai departe. - au mărturisit membrii echipei MiniJobs.
În cadrul ediției de anul acesta a competiției Social Innovation Relay, 674 de liceeni din 120 de echipe au participat la sesiuni online de pregătire, au avut acces la resurse de învățare și au descoperit prin studii de caz modele de afaceri sociale de la nivel național și internațional, care i-au inspirat să își dezvolte și îmbunătățească proiectele de antreprenoriat social.
Proiectul educațional Social Innovation Relay (SIR) le oferă liceenilor acces gratuit la experienţă practică în domeniul antreprenoriatului și inovării sociale, provocându-i să identifice probleme sociale reale și să gândească soluții pentru a genera schimbări în comunitate. Pe parcursul anului școlar 2019-2020, proiectul a implicat, la nivel național, peste 3.000 de elevi și 110 profesori din 90 de licee din toată țară.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România.
Website: www.jaromania.org
Despre NN România
NN (www.nn.ro) este prima companie internațională de asigurări de viaţă care a intrat pe piaţa din România, în 1997, şi, de peste 12 ani, activează şi în piaţa pensiilor private. Prin activitatea sa de business și investiţiile în societate, NN îşi propune să genereze schimbări pozitive în viețile oamenilor, sprijinindu-i să creeze premisele unui viitor mai bun pentru ei și cei dragi lor. NN identifică soluții care răspund problemelor actuale ale societății și contribuie la implementarea acestora ori de câte ori are ocazia împreună cu parteneri din sectorul non-profit. Mai concret, susținem inițiative importante care au ca scop crearea de oportunități economice pentru tineri și pentru familii defavorizate, dar şi accesul la educaţie şi servicii medicale pentru cei mai vulnerabili dintre noi. 
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:56 Ora standard a Europei de Est