Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Am avut și vom avem grijă de părinții și bunicii noștri

D.A.S.O. a pus la dispoziția comunității Telefonul Verde și un sistem de tip call center

Am avut și vom avem grijă de părinții și bunicii noștri

Având în vedere grija pe care o purtăm față de comunitate și în special față de persoanele vulnerabile din municipiul Oradea, începând cu data de 18 martie 2020, pe toată perioada stării de urgență, Direcția de Asistență Socială Oradea a pus la dispoziția comunității Telefonul Verde și un sistem de tip call center.

Telefonul Verde, în această perioadă, a fost un serviciu care a venit în sprijinul persoanelor vârstnice lipsite de grija familiei sau a unui aparținător, persoanelor cu dizabilități, precum și a celor cu venituri mici, din Oradea.
Un număr de aproximativ 20.000 de bunici din Oradea au fost consiliați telefonic de asistentele noastre medicale, din care, săptămânal, 300 dintre aceștia au avut nevoie de sprijinul echipelor zilnice de teren formate din angajați ai Direcției de Asistență Socială Oradea.
,,Odată cu declararea stării de urgență am înțeles cât este de importantă nevoia de a ne adapta serviciile sociale oferite în comunitate, astfel încât, cu susținerea primarului municipiului Oradea, am inițiat cu celeritate acest ajutor pentru persoanele de peste 65 de ani. Am început prin a-i contacta telefonic pe cei mai vârstnici dintre bunici, cei mai vulnerabili ca și vârstă și stare de sănătate, continuând în ordinea descrescătoare vârstei dumnealor", Arina Moș, directorul executiv al D.A.S.O.
 Pentru a lua cele mai bune măsuri pentru bunicii din comunitate, le-am întocmit acestora fișe de intervenție din care a rezultat nevoia pe care o au și sub coordonarea Serviciului Programe Sociale, nevoile au fost rezolvate.
Având radiografia problemelor cu care s-au confruntat vârstnicii din comunitatea noastră și a nevoilor pe care le-au avut în această perioadă, echipele din teren au luat toate măsurile care se impun pentru fiecare caz în parte.
În acest sens, pentru ca seniorii să rămână în case, li s-au făcut cumpărăturile necesare, le-au fost ridicate rețete medicale și achiziționate medicamentele, oferindu-li-se și alte servicii de care au avut nevoie și nu în ultimul rând de o vorbă bună.
Tot în această perioadă, cu ajutorul persoanelor fizice, sectorului O.N.G., sectorului privat din Oradea, firmelor de catering, am reușit să furnizăm celor care au solicitat și hrană caldă.
Și pentru că în acest an, cea mai mare sărbătoare a creștinătății - Paștele, a căpătat alte dimensiuni, fiind sărbătorit în izolare, sistemul call center a funcționat pe toată perioada sărbătorilor, preluând apelurile celor în nevoie, echipele mobile fiind pe teren și răspunzând prompt  solicitărilor acestora.
Reușim împreună!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:12:17 Ora standard a Europei de Est