Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Muzeul Orașului Oradea își așteaptă vizitatorii

Începând de marți, 19 mai,

Muzeul Orașului Oradea își așteaptă vizitatorii

Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural se pregătește de deschidere și își așteaptă vizitatorii începând de marți, 19 mai 2020, asigurând toate condițiile de siguranță și prevenție.

Reguli de acces și vizitare - măsuri de siguranţă publică pentru vizitatori
Programul de vizitare al expozițiilor va fi între orele 10.00 - 13.00 și 14.00-18.00 (de marți până duminică), cu mențiunea că în intervalul orar 13.00 - 14.00 se va realiza aerisirea și dezinfecția spațiilor.
În perioada 15 mai - 30 iunie nu se vor organiza tururi ghidate.
Accesul va fi permis în muzeu numai cu condiția purtării măștii de protecție - medicală/non-medicală pe toată durata vizitei. Pentru a oferi o protecție eficace, masca trebuie să acopere gura și nasul.
La casa de bilete va fi permis accesul simultan pentru maximum 2 vizitatori sau membrii unei familii. La fel, accesul în sălile de expoziție este permis numai pentru un număr de maximum 2 vizitatori sau membrii unei familii.
Vizitatorii își vor dezinfecta mâinile cu dezinfectant care este pus la dispoziție la casieria muzeului.
Totodată, este obligatorie trecerea peste covorul dezinfectant sau utilizarea dispenserului automat pentru acoperirea tălpilor la pantofi.
La intrarea în muzeu se va efectua verificarea temperaturii fiecărui vizitator și nu va fi permis accesul dacă temperatura corporală va fi de peste 37,30C.
De asemenea, nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree).
În ceea ce privește plata biletelor, se recomandă plata cu cardul.
Traseul de vizitare, inscripționat la nivelul pardoselilor de la fiecare nivel al muzeului trebuie respectat, la fel și indicațiile personalului de supraveghere.
Accesul în curtea Cetății și la spațiile de joacă existente se va realiza numai cu respectarea regulilor de distanțare socială - minimum 2 m între persoane și purtarea mănușilor.
Măsurile de siguranţă publică care vizează spațiul muzeal
În vederea respectării normelor de siguranță și igienă în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, s-a stabilit în cadrul instituției muzeale Muzeul Orașului Oradea - Complex Cultural luarea următoarelor măsuri: stabilirea unei singure căi de acces la intrarea în serviciu, respectiv ușa de sticlă din curtea interioară a Palatului Princiar; asigurarea zilnic a verificării temperaturii și a măștilor pentru fiecare angajat, amplasarea panourilor despărțitoare la casieria de bilete; asigurarea spațiului în birouri cu respectarea distanței de minimum 1,5 - 2 m între angajați (maximum 3 persoane în birou); amplasarea la intrarea în instituție a soluției de dezinfectat - gel pentru mâini și dispenser automat pentru acoperirea tălpilor la pantofi/covor special cu soluție dezinfectantă.
Asigurarea materialelor de dezinfecție atât a suprafețelor de atingere frontală (clanțe, vitrine sau obiecte din expoziții interactive) cât și a pardoselilor. Dezinfectarea se va realiza cu prosoape de hârtie de unică folosință și cu soluții avizate de către Ministerul Sănătății.
Totodată, este asigurată dezinfectarea și aerisirea zonelor de vizitare, procedură care se va realiza în intervalul orar 13.00 - 14.00 dar și pe parcursul zilei, ori de câte ori este posibil, în funcție de numărul de vizitatori.
În ceea ce privește numărul maxim de vizitatori, simultan în spațiile expoziționale, s-a decis ca în sălile situate în Cetatea Oradea - să fie permisă prezența a maximum 150 de vizitatori, iar la Muzeul Istoriei Evreilor din Str. Primăriei nr. 25 - maximum 25 de vizitatori, astfel asigurându-se 20 mp/persoană.
Totodată, s-a stabilit și semnalizat traseul de vizitare prin inscripționarea la nivelul pardoselilor cu săgeți de direcționare la o distanță de 2 m, la fiecare nivel al muzeului, dar și semnalizarea prin amplasarea de panouri informative pentru vizitatori cu regulile de acces și traseul de vizitare.
Reguli pentru angajați și răspunderea individuală
Accesul în instituție va fi obligatoriu pe la intrarea din curtea interioară a Palatului Princiar, unde se va efectua verificarea temperaturii și se va preda, zilnic, fiecărui angajat o mască de protecție.
În cazul în care temperatura corporală este peste 37,30C, angajatul va lua legătura cu medicul de familie și va comunica șefului ierarhic dacă are o problemă de sănătate.
Nu se va permite prezența la locul de muncă a angajaților care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);
Este obligatorie izolarea la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare. În acest caz se va comunica obligatoriu conducerii instituției.
Purtarea măștii (care trebuie să acopere gura și nasul) în interiorul instituției este obligatorie, la fel și respectarea măsurilor de igienă a mâinilor, și evitarea atingerii feței.
De asemenea se va respecta distanța fizică între angajați de minimum 1,5 - 2 m, atât în spațiul de birouri cât și în alte încăperi (chicinetă și loc de fumat etc.)
Începerea activității se va face conform următorului program: ora 8.00 - personalul administrativ, ora 9.00 - personalul de conducere și de specialitate - director, director adjunct, sef birou, muzeografi, custozi, consilieri, bibliotecar și inginer de sistem și ora 10.00 - personalul de supraveghere.
Pauza de masă va fi programată eșalonat în intervalul orar 12.00 - 13.00 pentru personalul administrativ și între 13.00 - 14.00 pentru personalul de specialitate și de supraveghere.
Expoziții interesante își așteaptă publicul iubitor de frumos
Printre cele mai interesante expoziții temporare care pot fi vizitate la Muzeul Orașului Oradea se numără: ,,Viața la curtea regelui Matia Corvinul", expoziția ,,O Prietenie Regală: Grigore Antipa și Regii României 1892-1944"; Arta de a dărui; expoziția ,,Olfactiv. Mirodenii, Rășini. Parfumuri și miresme din antichitate până în epoca modernă", dar și expoziția ,,Invențiile Evului Mediu. Leonardo da Vinci. Apă, foc, vânt".
Expoziţia permanentă  închinată Primului Război Mondial şi Generalului Traian Moșoiu își așteaptă și ea vizitatorii.
De asemenea, Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea de pe Str. Primăriei, nr. 25 are ușile deschise pentru public, începând de marți, 19 mai. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:19:04 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...