Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea se pregăteşte pentru reintrarea treptată în normalitate

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

Oradea se pregăteşte pentru reintrarea treptată în normalitate

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ, au prezentat vineri, 8 mai 2020, într-o transmisie live pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în Oradea în lupta cu pandemia de coronavirus.

Primarul Ilie Bolojan a anunțat că în momentul de față municipiul este într-o situație stabilă din punctul de vedere al acestei epidemii, în sensul în care numărul de persoane care sunt în carantină s-a stabilizat: față de 1.800 de persoane cât a fost nivelul maxim luna trecută, acum sunt în fiecare zi între 250-300 de persoane, iar prin măsurile luate de către instituția Prefectului și a forțelor de ordine, se estimează că acest număr va rămâne constant și în perioada următoare.
În același timp, a scăzut și numărul bihorenilor care se întorc din străinătate, ceea ce face ca riscul de intrare în țară a persoanelor infectate scade semnificativ.
În consecință, în afara spitalelor situația este relativ stabilă, iar în spitalele din Oradea totul este sub control, a menționat primarul.
Se extind testările şi în rândul angajaţilor marilor companii
În aceste zile, întrucât a crescut capacitatea de testare în laboratoarele de pe lângă spitalele din municipiu, s-a luat decizia de a extinde testările, astfel încât în afară de cazurile care sunt recomandate din punct de vedere epidemiologic, care sunt rezolvate cu prioritate, și în afara cazurilor care țin de strategia spitalelor pentru a nu infecta personalul medical, s-au extins testările în rândul angajaților din rândul marilor companii din Oradea, unde datorită fluxului mare de oameni pot apărea probleme. De asemenea, se extinde testarea pentru persoanele fizice care necesită ieșirea din țară, în așa fel încât să se poate debloca cât mai repede această situație.
Vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local, s-a decis ca să se aloce 3,3 milioane euro către Spitalul Județean și Spitalul Municipal, pentru a li se crea baza legală în vederea achiziției de dotări pentru secțiile de terapie intensivă, astfel încât aceste secții să fie mai bine dotate pentru gestionarea problemelor legate de coronavirus sau alte epidemii de acest fel. În cursul săptămânii viitoare, cele două spitale vor derula procedurile de achiziție pentru achiziționarea de injectomate, ventilatoare mecanice, monitoare și alte dotări care sunt specifice secțiilor de terapie intensivă.
„Odată ce aceste achiziții vor fi finalizate, în perioada următoare ne vom echipa complet cele două secții, vom avea dotări suplimentare la Unitatea de Primire Urgențe, în așa fel încât să putem gestiona orice fel de creștere de cazuri care ar putea să apară în perioada următoare. În condițiile în care se va deschide procedura de depunere a finanțărilor pe bani europeni a acestor dotări, intenția noastră este să depunem solicitări ca ele să fie decontate de Uniunea Europeană. În felul acesta, reușim împreună cu conducerea celor două spitale să ne creștem dotările și să putem facem față mult mai bine în viitor unor posibile probleme care vor mai apărea", a declarat Ilie Bolojan.
La rândul său, dl Carp a anunțat că din această săptămână companiile mari care solicită efectuarea testelor vor putea testa personalul angajat. De asemenea, a menționat că în ultima perioadă s-au primit solicitări de la persoane fizice legat de situații deosebite, precum decese, tratamente programate în străinătate care nu pot fi amânate etc., caz în care oficialitățile din Uniunea Europeană cer ca la intrarea în țara respectivă călătorul să aibă un atestat de examinare PCR nu mai vechi de patru zile. „Împreună cu municipalitatea dorim să-i ajutăm, cei care au motive bine întemeiate, vor putea să solicite testarea PCR  după o metodologie care va fi afișată pe site-ul Primăriei și a Spitalului Județean", a declarat managerul spitalului.
Primăria Oradea îşi reia treptat activitatea, cu anumite restricţii
De asemenea, primarul a anunțat că, începând de săptămâna viitoare, administrația locală va lua toate măsurile pentru a redeschide activitatea cu publicul în Primăria Oradea și toate serviciile în subordine, astfel încât, treptat, până la finalul lunii mai toate serviciile să lucreze în condiții cât de cât normale.
„Asta înseamnă că vom lua măsuri pentru ca toate să funcționeze, dar în condițiile în care purtarea măștii va rămâne o chestiune obligatorie, de asemenea păstrarea distanței în zona de așteptare a publicului precum și testarea cu termometre la intrarea în în spațiile de lucru a tuturor orădenilor care vin să rezolve probleme. În felul acesta sper că în săptămânile următoare treptat-treptat activitățile din oraș se vor relua în regim normal, în așa fel încât toate activitățile să se desfășoare cât mai normal posibil", a menționat primarul. (B.P.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:11 Ora standard a Europei de Est