Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

În perioada 30.03 - 3.04.2020

Programul ,,Școala altfel” la Liceul de Arte din Oradea

La nivelul fiecărei clase, cadrele didactice și profesorii diriginți au parcurs toate etapele necesare elaborării și realizării proiectului activităților cuprinse în săptămâna ,,Școala altfel".

Elevii au fost consultați în prealabil de către profesori/ diriginți pentru o organizare cât mai bună și eficientă. Toate activitățile s-au desfășurat în mediul online (pe grupurile claselor de pe whatsapp sau facebook), acestea fiind realizate individual sau pe grupe, în unele situații chiar cu participarea/ implicarea părinților.   La nivelul întregii unități de învățământ, activitățile cuprinse în programul ,,Școala altfel" s-au desfășurat în unitatea noastră în perioada 30.03 - 3.04.2020. Propunerile de activitate, tipurile de activități și modalitățile de organizare au fost dezbătute în Consiliul Profesoral și apoi au fost aprobate de Consiliul de Administrație, respectându-se metodologia de desfășurare a programului ,,Școala altfel". Conducerea unității a asigurat informarea promptă a cadrelor didactice și monitorizarea întregii activități prin mijloacele online (grupuri whatsapp ale diriginților, ale comisiilor metodice, ale părinților și grupul de facebook al cadrelor didactice).
La nivel de ciclu de învățământ (învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial, liceal), activitățile desfășurate au fost selectate în funcție de ciclul de învățământ, de profilul psihologic al vârstei, de gradul de implicare a elevilor și a părinților, precum și de specificul preocupărilor elevilor (specialitatea clasei).
Astfel, au fost proiectate/realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (14), educaţie economică şi antreprenorială (3), educație pentru artă (161), dezvoltare personală (57), excursii/vizite virtuale (29), lectură, teatru de păpuși etc (35)...
Programul a fost promovat în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice prin intermediul grupurilor online (whatsapp, facebook, aplicația Zoom) ale elevilor, părinților și cadrelor didactice.
Documentează-ți carantina
,,Documentează-ți aceste zile petrecute acasă, documenteză-ți istoria" este un ,,documentar" realizat de 220 de elevi împreună cu părinți și 14 cadre didactice care au creat filmări video, înregistrări audio, poze, lucrări de arte vizuale, desene, poezii, diferite texte literare sau nonliterare, etc care prezintă viața elevilor în această perioadă de izolare. Pentru realizarea activității s-a lucrat manual sau cu ajutorul calculatorului.
Motto-ul activității: ,,Istoria trăiește, istoria suntem noi" (Matt Haig)
S-a înființat un grup închis cu cei care s-au implicat în acest proiect, unde au fost postate toate lucrările trimise de elevi și profesori. Părinții au fost implicați în mod direct prin elaborarea filmărilor, pregătirea materialelor postate".
Am spicuit din Raportul înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor.
Felicitări,artiștilor! (Ovi D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:42 Ora standard a Europei de Est