Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Programul național

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Pentru programul național ,,Școala altfel", la Grădinița Nr. 20, structura Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea, au fost proiectate patru tipuri de activități, de educație pentru sănătate, educaţie ecologică, educație pentru artă și dezvoltare personală, dar și alte activități, precum: lectura,teatru de păpuși, jocuri şi activităţi distractive, experimente și magie...

Ca modalități de promovare a programului în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice s-au folosit grupul privat pe Facebook (educatoare, părinţi) și grupul pe Watsapp (educatoare, părinţi).
Printre activitățile de succes desfăşurate în săptămâna „Şcoala altfel" s-au numărat experimentele făcute în cadrul „Atelierelor de creaţie". După desfăşurarea experimentelor propuse de cadrele didactice, şi părinţii au venit cu iniţiative. Astfel, ţinând cont de situaţia în care ne aflăm în această perioadă, stare de urgenţă - coronavirus, un experiment iniţiat şi propus de o mămică a unui copil din grupa mijlocie, ne-a surprins în mod plăcut şi a fost pus în practică şi de alţi părinţi şi copii; e vorba de experimentul cu piper...
La nivelul învățământului primar, au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (12), educaţie ecologică (14), educație pentru artă (12), dezvoltare personală (8), excursii/vizite virtuale (20), lectură și teatru de păpuși (12)...
Celula vs. virus: O bătălie pentru sănătate
Lecția a început cu prezentarea unui filmuleț despre modul de răspândire a virusului si mecanismul organismului de a se apăra.  Au urmat dezbateri în legătură cu tema vizionată. Pe parcursul activității, elevii au dobândit informații despre rolul componentelor dintr-o celulă, despre modul în care reacționează organismul la pătrunderea virusului în organism, cum organismul fabrică anticorpi și care sunt măsurile elementare de igienă și prevenire a răspândirii virusului.
Conversația avută cu elevii și unii părinți a fost una constructivă: prin această activitate elevii  au aflat cum se pot proteja ei, familia și prietenii; elevii au fost entuziasmați de modul în care organismul își produce mecanismele de apărare.
La nivelul învățământului  gimnazial au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (11), educaţie ecologică (9), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (9), educaţie economică şi antreprenorială (7), educație pentru artă (9), dezvoltare personală (9), excursii/vizite virtuale (10); câteva dintre temele propuse: Să luptăm pentru sănătate, Mari muzee de artă (Muzeul Luvru, Paris, Muzeul Prado, Madrid, British Museum, Londra); a urmat un tur virtual al orașului Oradea, cu tema ,,Să ne cunoaștem orașul". Astfel, elevii și părinții au avut ocazia să vizioneze siturile prezentate, să facă un tur al orașului Oradea, să cunoască seccesionul orădean, cele mai spectaculoase clădiri Art Nouveau din Oradea, prezentate de criticul de artă Ramona Novicov; au putut decoperi splendoarea arhitecturală care acum are o nouă înfățișare datorită noilor reabilitări realizate în Oradea.
La nivelul învățământului liceal au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (12), educaţie economică şi antreprenorială (10), educație pentru artă (11), de dezvoltare personală (12), excursii/vizite virtuale (12), lectură și teatru de păpuși (9)...
Materialele de prezentare au fost urcate pe Google classroom, pentru a putea fi consultate de către elevi. Ulterior, individual, elevii au întreprins un tur virtual al Cetății Oradea. Activitatea s-a finalizat cu o conferință desfășurată pe aplicația Zoom conferecces. A fost prezentat istoricul Cetății Oradea, amplasarea ei și principalele atracții turistice. La conferință au participat toți elevii și un număr de șase părinți..., se scrie în raportul de activități înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor, din care v-am spicuit câteva informații.
(Ovi D.)

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:07:06 Ora standard a Europei de Est