Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Programul național

,,Școala altfel” la Lic. T. ,,Lucian Blaga” și Grădinița Nr. 20 din Oradea

Pentru programul național ,,Școala altfel", la Grădinița Nr. 20, structura Liceului Teoretic ,,Lucian Blaga" din Oradea, au fost proiectate patru tipuri de activități, de educație pentru sănătate, educaţie ecologică, educație pentru artă și dezvoltare personală, dar și alte activități, precum: lectura,teatru de păpuși, jocuri şi activităţi distractive, experimente și magie...

Ca modalități de promovare a programului în rândul elevilor, părinților și cadrelor didactice s-au folosit grupul privat pe Facebook (educatoare, părinţi) și grupul pe Watsapp (educatoare, părinţi).
Printre activitățile de succes desfăşurate în săptămâna „Şcoala altfel" s-au numărat experimentele făcute în cadrul „Atelierelor de creaţie". După desfăşurarea experimentelor propuse de cadrele didactice, şi părinţii au venit cu iniţiative. Astfel, ţinând cont de situaţia în care ne aflăm în această perioadă, stare de urgenţă - coronavirus, un experiment iniţiat şi propus de o mămică a unui copil din grupa mijlocie, ne-a surprins în mod plăcut şi a fost pus în practică şi de alţi părinţi şi copii; e vorba de experimentul cu piper...
La nivelul învățământului primar, au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (12), educaţie ecologică (14), educație pentru artă (12), dezvoltare personală (8), excursii/vizite virtuale (20), lectură și teatru de păpuși (12)...
Celula vs. virus: O bătălie pentru sănătate
Lecția a început cu prezentarea unui filmuleț despre modul de răspândire a virusului si mecanismul organismului de a se apăra.  Au urmat dezbateri în legătură cu tema vizionată. Pe parcursul activității, elevii au dobândit informații despre rolul componentelor dintr-o celulă, despre modul în care reacționează organismul la pătrunderea virusului în organism, cum organismul fabrică anticorpi și care sunt măsurile elementare de igienă și prevenire a răspândirii virusului.
Conversația avută cu elevii și unii părinți a fost una constructivă: prin această activitate elevii  au aflat cum se pot proteja ei, familia și prietenii; elevii au fost entuziasmați de modul în care organismul își produce mecanismele de apărare.
La nivelul învățământului  gimnazial au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (11), educaţie ecologică (9), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (9), educaţie economică şi antreprenorială (7), educație pentru artă (9), dezvoltare personală (9), excursii/vizite virtuale (10); câteva dintre temele propuse: Să luptăm pentru sănătate, Mari muzee de artă (Muzeul Luvru, Paris, Muzeul Prado, Madrid, British Museum, Londra); a urmat un tur virtual al orașului Oradea, cu tema ,,Să ne cunoaștem orașul". Astfel, elevii și părinții au avut ocazia să vizioneze siturile prezentate, să facă un tur al orașului Oradea, să cunoască seccesionul orădean, cele mai spectaculoase clădiri Art Nouveau din Oradea, prezentate de criticul de artă Ramona Novicov; au putut decoperi splendoarea arhitecturală care acum are o nouă înfățișare datorită noilor reabilitări realizate în Oradea.
La nivelul învățământului liceal au fost proiectate și realizate activități de educaţie pentru sănătate şi nutriţională (10), educaţie ecologică (10), educaţie pentru cetăţenie democratică şi drepturile omului (12), educaţie economică şi antreprenorială (10), educație pentru artă (11), de dezvoltare personală (12), excursii/vizite virtuale (12), lectură și teatru de păpuși (9)...
Materialele de prezentare au fost urcate pe Google classroom, pentru a putea fi consultate de către elevi. Ulterior, individual, elevii au întreprins un tur virtual al Cetății Oradea. Activitatea s-a finalizat cu o conferință desfășurată pe aplicația Zoom conferecces. A fost prezentat istoricul Cetății Oradea, amplasarea ei și principalele atracții turistice. La conferință au participat toți elevii și un număr de șase părinți..., se scrie în raportul de activități înaintat Inspectoratului Școlar Județean Bihor, din care v-am spicuit câteva informații.
(Ovi D.)

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:45:32 Ora standard a Europei de Est