Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala altfel (online): 30 martie - 3 aprilie 2020

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” din Oradea

Școala altfel (online): 30 martie - 3 aprilie 2020

Referindu-se la programul național educațional ,,Școala altfel" în cadrul articolului pe care tocmai l-am publicat, doamna inspector școlar Daniela Sopota aprecia faptul că ,,Școala altfel e chiar altfel" și a motivat (argumentat) de ce. Iar noi vă vom convinge de acest adevăr prin temele (subiectele) pe care școlile le-au desfășurat, înștiințând și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

Astăzi, vă prezentăm tema ,,Atitudini, formarea de caractere, comportamente în situaţii dificile", o activitate de educația ecologică, dezvoltare personală, excursii virtuale, educație pentru protecția mediului, alimentație sănătoasă și jocuri de socializare, temă propusă și coordonată (online) de prof. Dana Mihincău, diriginte la clasa a VI-a B, de la C.N. ,,Iosif Vulcan" din Oradea.
Perioada de desfășurare (data/ora): 30.03 - orele 9-13, 1.04 - orele 9-13, 2.04 - orele 9-13, 3.04 - orele 9-13; participanții: elevi din clasele a 5 A,C, 6B, 7B, 8D, 9A,C,D,E,10A, 11A,C,D,E,12A,C,E.
Vizionați materialele postate (video)!
Sarcini și evaluare: Cum putem utiliza resturile alimentare, Congelarea corectă a alimentelor, Cumpărături inteligente, Depozitarea corectă a alimentelor, Trei povești de bucătărie: pădurea, albinele și apa.
Aplicarea de teste: CĂLĂTORIA BANANEI - test interactiv; SCHIMBAREA CLIMATULUI ÎN BUCĂTĂRIA TA - chestionar cu privire la obiceiurile alimentare, dar și PARTEA NECUNOSCUTĂ A ALIMENTELOR; CUM SĂ NE PROTEJĂM DE CORONA VIRUS.
,,În perioada Şcoala altfel, au avut loc întâlniri online pe ZOOM și pe Classroom cu toate clasele la care predau. Am postat mai multe teme. Am adăugat link-uri pentru ca elevii să se documenteze individual, dar am şi vizionat împreună, realizând adevărate excursii virtuale.
În fiecare zi, au fost abordate diverse teme, care au avut scopul de a contribui la dezvoltarea personală a fiecărui elev. Astfel, în cadrul acestor întâlniri, elevii au prezentat diverse proiecte ppt, videoclipuri, mascote realizate de ei din materiale reciclabile, afișe, desene, ținute vestimentare din materiale reciclabile, filmulețe proprii despre cum gătesc ei acasă, filmulețe cum se joacă, jocuri de societate împreună cu membrii familiei, am jucat online; toate materialele au fost prezentate pe Zoom și încărcate pe platforma classroom, având ca scop dezvoltarea lor conform temelor propuse", susține doamna profesor.
De asemenea, elevii au vizionat diverse filme şi materiale virtuale care au ajutat la dezvoltarea personală a acestora.
Două feedbak-uri de la elevii și părinții participanți la activitatea online
Toţi elevii au fost încântați, iar unele eleve din clasa 9A și-au pregătit pentru întâlnirea pe Zoom ținute eco.
„Activitățile desfășurate în această săptămână au fost captivante și mi-au plăcut foarte mult"  - Roxana.
„Eu consider că desfăşurarea activităţilor în Săptămâna altfel, prin intermediul online, a fost o bună idee de a ne exercita creativitatea, realizând diferite proiecte, folosindu-ne de internet" - părinte al celor doi frați gemeni Pantiș din clasa a 5 C.
Prof. diriginte Dana Mihincău
Felicitări, doamnă profesor!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:19:59 Ora standard a Europei de Est