Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şcoala altfel e chiar altfel!

,,Prin măiestria sufletului şi sublimul profesiei, adus la rang de artă”

Şcoala altfel e chiar altfel!

Aşa cum bine ştim, copiii reuşesc cel mai bine să se adapteze tuturor situaţiilor şi îi molipsesc pe adulţi, cu optimism şi speranţă, cu determinare şi ambiţie, în toate timpurile! Cel actual, timpul, nu face excepţie!

Trăim cu toţii, fără excepţie globală, vremuri greu de perceput dar, dacă se doreşte, uşor de gestionat! Astfel, căutăm în toate sferele de activitate, să găsim soluţii de a mâna timpul, spre orizonturi mai bune, normale, echilibrate.
În atare situaţie, profesorii, acele persoane binecuvântate de divinitate să lucreze cu copiii, nu doar că s-au adaptat dar, aşa cum bine ştim, unii creează chiar performanţe. Şi asta, prin măiestria sufletului şi sublimul profesiei, adus la rang de artă.
Inimoasa echipă naţională de inspectori educativi, s-a consultat şi gândit, să dea repere pentru o Şcoală altfel, chiar altfel.
Deoarece programul naţional a fost agreat de elevi încă de la apariţia acestuia şi treptat au înţeles şi profesorii şi părinţii, utilitatea lui, nu se putea renunţa la desfăşurarea programată, chiar şi în condiţii atipice.
Valorificând materialul de ghidaj şi aducându-şi propria contribuție, profesorii bihoreni au reuşit să realizeze o săptămână de Şcoală altfel, de neuitat! În nota optimistă a copiilor, această situaţie le-a permis chiar să viziteze mult mai multe locuri, să desfăşoare mult mai multe activităţi decât în mod obişnuit.
Triada educaţională: profesori-elevi-părinţi, şi-a dovedit încă o dată eficienţa!
În 36 de unităţi de învăţământ bihorene, s-a desfăşurat programul naţional Şcoala altfel online, după data de instituire a stării de urgenţă naţională, reuşind să se creeze feed-back-uri pozitive, atât din partea părinţilor, cât şi a elevilor.
Greu am putut selecta câteva exemple, din activitatea copiilor şi a colegilor mei, din această perioadă, în materialele ataşate.
 Obiectivele și activitățile proiectate și derulate în cadrul Programului național „Școala altfel"online, au răspuns intereselor copiilor preșcolari/elevilor și au reflectat preocuparea cadrelor didactice de a identifica soluții la provocările întâmpinate în facilitarea dezvoltării competenței de învățare și a abilităților socio-emoționale, elevii fiind încurajați să își manifeste creativitatea și să îmbine într-un mod atractiv teoria cu aplicațiile ei din viața de zi cu zi.
Pentru acest an şcolar, Programul național „Școala altfel" se va încheia în data de 29 mai 2020, în timpul rămas urmând ca încă 22 de untăţi de învăţământ să desfăşoare activităţi agreate, atât de către profesori, elevi cât şi de către părinţi, activităţi adaptate diferitelor niveluri de şcolarizare.
Prof. Daniela Sopota,
inspector şcolar pentru educaţie permanentă şi activităţi extraşcolare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:10 Ora standard a Europei de Est