Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un program digital de antreprenoriat pentru tineri

HP LIFE

Un program digital de antreprenoriat pentru tineri

Conform studiilor recente, deși tinerii sunt atrași de ideea de a începe o afacere, de cele mai multe ori datorită lipsei de cunoștințe în acest domeniu și a experienței, ei se lovesc de diferite mituri și nu reușesc să își pună în aplicare ideile.

De exemplu, două dintre aceste mituri sunt legate de resursele financiare necesare pentru un start-up sau unicitatea produsului/serviciului.
În prezent, în România, tinerii au nevoie de încurajare pentru a se orienta și către o carieră de antreprenor, nu doar de angajat într-o companie/instituție, și astfel feedback-ul și recomandările provenite de la oameni cu experiență practică în companii joacă un rol foarte important.
Studenții interesați de o primă experiență educațională, care să îi ajute să descopere esențialul despre antreprenoriat și afaceri, pot participa gratuit la programul HP LIFE. De asemenea, aceștia vor avea ocazia să își dezvolte și abilitățile digitale, înțelegând cum poate contribui tehnologia la succesul unei afaceri.
 „Suntem foarte bucuroși că Junior Achievement a lansat și în România un program pentru tineri atât de special cum este HP LIFE. Așa cum tehnologia poate reduce inegalitățile sociale, prin cursurile de afaceri și IT pe care le oferă elevilor, studenților sau micilor antreprenori, programul HP LIFE poate ajuta la eliminarea «decalajului digital» și la dezvoltarea unor competențe esențiale pentru viitor. Așteptăm cu nerăbdare implementarea cu succes a cursurilor HP LIFE în circa 1.200 de licee și 200 de facultăți" - Mugur Pantaia, managing director HP Inc. România    
HP LIFE este un program global, oferit de HP Foundation, care pune la dispoziție cursuri online gratuite de formare a competențelor antreprenoriale și IT. Cursurile se pot parcurge de anul acesta în ritm propriu, și în limba română, pe platforma Junior Achievement LMS, pe baza unor date de acces.
Resursele online sunt interactive, în format blended learning, propun o gamă largă de informații și exerciții practice, și acoperă mai multe domenii, de la cum se înființează o afacere sau cum se identifică sursele de finanțare, până la marketing sau planificare strategică.
Pe lângă aceste cursuri online, studenții care sunt înscriși și la competițiile JA de antreprenoriat au ocazia de a lucra direct cu voluntarii HP, în cadrul unor sesiuni de mentorat online, primind feedback pentru planurile de afaceri și suport pentru pilotare reală.
Cel mai bun pilot de afacere poate câștiga premiul Best Tech Idea în cadrul finalei naționale a competiției JA Company of the Year, care se va derula online în luna mai, pe o platformă de comunicare.
Studenții pot participa și la sesiuni de training online via webinar, susținute de profesioniști din cadrul HP, pe diferite teme, cu exemple și studii de caz, unde pot afla răspunsuri și la întrebări legate de utilizarea abordării antreprenoriale și a abilităților digitale în rezolvarea problemelor și valorificarea oportunităților pentru o viitoare carieră în diferite domenii.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi viaţă activă şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă. 40 de ţări din Europa şi peste 100 de ţări din toată lumea derulează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi și studenți și 4.100 de profesori din 1.700 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi prin susţinerea financiară a comunităţii de afaceri din România. Website: www.jaromania.org
Despre HP România
HP Inc. creează noi tehnologii menite să îmbunătăţească modul de a lucra şi viaţa în general. Prin portofoliul nostru de imprimante, PC-uri, dispozitive mobile, soluții și servicii, dezvoltăm experiențe uimitoare. Mai multe informaţii despre HP Inc. sunt disponibile pe www.hp.ro
Mihai Cornea 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:29:50 Ora standard a Europei de Est