Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „AMBASADOR pentru COMUNITATE”

Vizionați pe pagina de Facebook a Ministerului Educației și Cercetării

Proiectul „AMBASADOR pentru COMUNITATE”

Pe 23 martie, în cadrul parteneriatului între Ministerul Educației și Cercetării și Asociația Proacta EDU, a fost lansată prima linie de consiliere psihologică pe tema COVID-19, pentru cadre didactice, elevi și părinți.

Cu sprijinul Grupului Digi România, numerele de telefon 0771.141.767 și 0771.141.750 au devenit  numere TELVERDE, gratuite, din orice rețea de telefonie. Specialiștii psihologi răspund în continuare pe grupul creat pe facebook Ambasador pentru Comunitate, dar și la adresa de e-mail: ambasadorpentrucomunitate@proactaedu.ro
În cadrul acestui proiect lucrează peste 10 psihologi, în sistem de voluntariat. Asociația Proacta EDU este pregătită să extindă numărul psihologilor până la 50, în funcție de solicitări. Zilnic se primesc zeci de apeluri din partea cadrelor didactice, a elevilor și părinților. În cele mai multe dintre situații a fost acordată consiliere psihologică pentru cazuri de neliniște, posibile atacuri de panică, teama de îmbolnăvire, burnout și probleme legate de gestionarea timpului.
După primele săptămâni de la lansarea acestui proiect, în urma apelurilor telefonice sau a mesajelor primite, psihologii care lucrează în cadrul acestui proiect au tras primele concluzii.
Concluzii
„Suprapunerea de roluri, în mod special în cazul cadrelor didactice care își desfășoară activitatea de acasă poate să ducă la epuizare. De asemenea, elevii au nevoie de mai multă grijă din partea părinților, dar și a cadrelor didactice. O astfel de perioadă poate fi stresantă pentru copii. Pentru a evita situațiile în care putem vorbi de stări emoționale puternice cu impact negativ, precum neliniștea privind viitorul și neputință", sunt de părere psihologii din cadrul proiectului AMBASADOR pentru COMUNITATE.
Psihologii îi sfătuiesc pe toți să comunice în această perioadă cu mai multă atenție, cu empatie și să identifice împreună soluții la problemele cu care se pot confrunta. Nu în ultimul rând creativitatea are un rol deosebit și ne poate fi de folos. 
„Este esențial să comunicăm în această perioadă, să ne exprimăm temerile și să încercăm să găsim răspunsuri care să ne ajute. Sănătatea copiilor noștri, din toate punctele de vedere, trebuie să primeze. Iar pentru rezultate școlare bune este esențial să dezvoltăm mai întâi un comportament responsabil, curajos și echilibrat", a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.
„Asociația Proacta EDU face un apel foarte important către toți adulții implicați în actul educațional, direct sau indirect: factori de decizie, părinți, cadre didactice, jurnaliști sau persoane care au tangență cu acest sistem educațional - modul în care comunicăm în această perioadă este esențial. Trebuie să nu ne creăm stări de panică, iar informațiile pe care le distribuim să fie din surse oficiale.
Apelul nostru, al psihologilor, se referă la modul în care comunicăm în raport cu tinerii în preajma lor, în spațiul public și în orice alt context. Este o situație nouă pentru noi toți și o situație care impune mult consum de resurse pentru a ne putea gestiona emoțiile, gândurile, trăirile, atât noi, cât și copiii noștri. Din dragoste și grijă față de ei, recomandăm să avem mai multă atenție la cum ne alegem modul în care transmitem mesajele privind educația, măsurile întreprinse, convingerile, precum și coerență și transparență în mesajele transmise.
Impactul asupra tinerilor poate fi mai puternic, iar adulții trebuie să ofere suport și un cadru optim psiho-emoțional. Le recomandăm adulților care se pot confruntă cu o suprapunere de roluri să își gestioneze cu grijă programul, astfel încât să nu ajungă în situația de epuizare. Este foarte important ca în această perioadă de izolare să fim atenți la impactul acesteia asupra psihicului nostru. Prin urmare, ajută să ne împărțim cu atenție programul, să rămânem activi și să avem în continuare obiective. Ne punem masca, dar nu putem întoarce spatele comunității! Prin tehnologie, putem fi alături de cei aflați la nevoie și de la distanță", a declarat inițiatorul proiectului și președintele Asociației Proacta EDU, psihologul  Nicoleta  Larisa Albert.
Materiale video cu caracter psiho-educațional
În cadrul proiectului „AMBASADOR pentru COMUNITATE" au fost deja lansate o serie de materiale video cu caracter psiho-educațional, care pot fi vizionate pe pagina de Facebook a Ministerului Educației și Cercetării, dar și pe pagina oficială de Facebook a Asociației Proacta EDU.
Obiectivele acestui proiect sunt acelea de a oferi: consiliere psihologică personalizată online/telefonic tuturor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, pentru a le fi mai ușor să gestioneze, în această perioadă, rolul pe care îl au în comunitățile din care fac parte; îndrumarea personalului didactic, pentru a putea comunica cu familiile și astfel să direcționeze către centrul Proacta EDU cazurile speciale sau situațiile de risc în care se află părinții sau elevii; consiliere psihologică personalizată online/telefonic pentru părinți și elevi; în funcție de solicitări, familiile pot primi, prin colaborarea Asociației Proacta EDU cu instituțiile și ONG-urile abilitate, asistență socială, medicală și juridică.
Toate aceste servicii sunt acordate gratuit, respectând măsurile instituite de autorități în această perioadă!
Proiectul „Ambasador pentru Comunitate" este realizat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu sprijinul DIGI, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Asociațiilor de Părinți - Învățământ Preuniversitar, Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret și Consiliul Național al Elevilor.
Informații suplimentare: psiholog  Nicoleta  Larisa Albert - 0720.20.66.36. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:48:45 Ora standard a Europei de Est