Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce servicii online oferă Primăria Oradea?

Majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza în mod electronic

Ce servicii online oferă Primăria Oradea?

Având în vedere contextul pandemiei COVID-19 și nevoile comunității în aceste momente, Primăria Oradea atrage atenția cetățenilor asupra faptului că majoritatea serviciilor oferite de către Serviciul de Relații cu Publicul (Piramidă) se pot realiza în mod electronic prin Ghișeul Online - platforma online de comunicare cu contribuabilii, respectiv prin Servicii și aplicații online pe site-ul Municipiului Oradea www.oradea.ro.

Ghișeul Online reunește sub aceeași platformă toate serviciile online existente ale Primăriei Oradea, dar și unele servicii noi:
*Plată impozite
*Abonamente de parcare
*Depunerea și urmărirea stadiului petițiilor
*Emitere autorizații pentru traficul greu
NOU - Depunerea declarațiilor fiscale
NOU - Arhiva personală (dosar fiscal personal)
NOU - eliberare Certificate fiscale
Accesul la serviciile Ghișeului Online - Primăria Oradea se poate face:
Limitat - pe bază de CNP/CUI sau fără autentificare - caz în care nu sunt accesibile serviciile de depunere declarații fiscale, eliberare certificate fiscale și acces la dosarul fiscal personal
Complet - pe bază de user și parolă
Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea de mai jos și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de email primărie@oradea.ro.
Prin Ghișeul online pot fi accesate plata autorizațiilor de acces, plata impozitelor și taxelor, plata abonamentelor de parcare, se poate consulta stadiul cererilor depuse la Primăria Oradea, respectiv se pot depune online cereri și reclamații.
În ceea ce privește secțiunea Servicii și aplicații online, de asemenea, pot fi verificate stadiul cererilor depuse, pot fi depuse petiții, pot fi descărcate și completate cereri și formulare tipizate, de la Direcția Patrimoniu Imobiliar, Direcția Economică, Tehnică, Juridică, Instituția Arhitectului Șef, precum și de la Relații cu Publicul. Cererile completate trebuie retrimise pe adresa de e-mail: primarie@oradea.ro, persoanefizice@oradea.ro, persoanejuridice@oradea.ro.
Pași de urmat
De exemplu, pașii pe care trebuie să îi urmeze o persoană pentru a obține un certificat fiscal online sunt următorii:
Pasul 1. Accesați butonul Ghișeul Online în partea de sus a site-ului www.oradea.ro
Pentru a obține user-ul și parola trebuie să completați Cererea și, împreună cu copia cărții de identitate, să le depuneți la sediul Primăriei sau să le transmiteți pe adresa de mail primărie@oradea.ro. Modelul cererii îl puteți descărca de aici.
După depunerea cererii vei primi pe e-mail parola pentru autentificare.
Pasul 2. Conectează-te la Ghișeul Online
Utilizând adresa de e-mail și parola primită te poți conecta pe Ghișeul Online.
Pasul 3. Alege Certificate atestare fiscală dintre serviciile oferite online
Pasul 4. Completează/selectează datele pentru emiterea certificatului fiscal online
Pasul 5. Descarcă certificatul de atestare fiscală
După generarea certificatului de atestare fiscală, acesta se poate descărca imediat pe un link oferit de platformă.
Ghidul ilustrativ pentru obținerea certificatului de atestare fiscală online poate fi vizualizat în atașamentul știrii.
Precizări
E important de precizat faptul că certificatul fiscal se poate obține online numai dacă persoana care îl solicită are toate obligațiile achitate.
Certificatul fiscal este semnat electronic de Municipiul Oradea prin CertSign.
Totodată, e important de știut că documentul original este cel în format electronic. Acesta poate fi listat și prezentat pe suport de hârtie, dar valabilitatea documentului este dovedită prin prezentarea formatului electronic.
Orice modificare a certificatelor de atestare fiscală în format electronic duce la alterarea documentului și pierderea valabilității acestuia.
Certificatele de atestare fiscale obținute prin intermediul Ghișeului Online sunt disponibile spre descărcare oricând, în perioada de valabilitate a certificatului - apăsând ,,Descarcă certificat" pentru bunul/proprietatea respectivă. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:20 Ora standard a Europei de Est