Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primele rezultate ale inițiativei „Reacție pentru educație”

Aproape 110.000 de elevi și peste 1.000 de profesori au accesat platforma Narada

Primele rezultate ale inițiativei „Reacție pentru educație”

Inițiativa ,,Reacție pentru educație" a reușit să identifice o parte dintre resursele materiale necesare elevilor și cadrelor didactice pentru continuarea orelor în regim online.

Până în prezent, aproape 110.000 de elevi și peste 1.000 de profesori au accesat platforma Narada și au solicitat sprijin pentru continuarea educației în mediul digital.
Narada în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu susținerea Cora România, au lansat o platformă digitală care le permite profesorilor și elevilor să solicite resursele materiale necesare pentru a-și continua educația în mediul digital și, în același timp, oferă posibilitatea companiilor sau persoanelor interesate să se implice și să susțină comunitățile care au nevoie de sprijin.
Agregatorul live pus la dispoziție a reușit să centralizeze nevoile a peste 100.000 de elevi și 1.100 de cadre didactice. Conform datelor prezentate până în prezent, peste 7.000 de elevi nu au acces la internet și nu își pot continua orele în regim online.
„Pentru comunitățile vulnerabile, școala înseamnă mult mai mult decât parcurgerea curriculei și promovarea examenelor. Școala înseamnă mai ales locul în care sute de mii de copii au contact cu dascălii lor, adică adulți care se uită la ei și le văd potențialul, locul în care învață să ia decizii critice pentru viața lor și mai ales înseamnă sursa prin care ei află că viața poate fi și altfel decât împărțită între munci fizice și familii care se confruntă, de multe ori, cu greutăți multiple. Înseamnă locul din comunitate în jurul căruia se adună pentru ei toate lucrurile bune. Să le tăiem accesul la școală înseamnă să le tăiem accesul la speranța că viața poate fi și bună, și mai ales la gândul că ei au în față un viitor care poate fi luminos", spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.
Având în vedere că perioada de suspendare a cursurilor depinde de evoluția stării de urgență impusă de răspândirea virusului CoVid-19, inițiatorii „Reacției pentru educație" vin cu un apel de implicare către comunități pentru satisfacerea unui număr cât mai mare dintre nevoile urgente pe care le-au exprimat profesorii și elevii. Toate datele primite din teritoriu sunt centralizate pe județe și sunt disponibile aici.
„Momentele pe care le trăim cu toții ne-au făcut să conștientizăm cât de important este să fim uniți, să ne sprijinim și să găsim soluții concrete la nevoile pe care mulți dintre elevii și profesorii din diferite zone ale României le au. Este important să identificăm comunitățile vulnerabile și să venim în sprijinul celor care au nevoie în această perioadă de orice resursă educațională astfel încât școala să poată continua și de acasă", a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.
În prima etapă, Narada, prin „Reacție pentru educație", a pus la dispoziția profesorilor un formular în care aceștia pot lista toate lucrurile de bază necesare, atât pentru ei cât și pentru elevii lor, pentru continuarea educației prin intermediul mediului digital. Acest formular este în continuare disponibil la adresa de aici, pentru toate cadrele didactice și elevii cărora le lipsesc dotări de bază.
Live-feed-ul public, unde sunt afișate aceste statistici, reprezintă cea de-a doua etapă. Conform formularelor completate, județele cu cele mai multe și urgente nevoi sunt Covasna, Bihor, Iași, Galați, Hunedoara, dar nu numai. Peste șapte mii de elevi nu pot continua școala de acasă pentru că le lipsește conexiunea la internet, 16 mii de elevi au nevoi urgente și aproape o zecime dintre profesori nu are în dotare laptop personal, necesar pentru continuarea activității. Întreaga analiză statistică este disponibilă aici. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:12 Ora standard a Europei de Est