Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prioritatea noastră - bunicii și părinții noștri

Tel Verde: 0800/410430, pentru persoanele peste 65 de ani

Prioritatea noastră - bunicii și părinții noștri

Având în vedere Ordonanța Militară nr. 2 din 2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să identifice şi să ţină evidenţa persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susţinători sau altă formă de ajutor, şi să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuinţelor" conform art.8" al. (1).

Primăria Municipiului Oradea, prin Direcția de Asistență Socială Oradea, anticipând această nevoie, a pus la dispoziția comunității locale începând cu data de 18.03.2020 Tel Verde: 0800/410430, pentru persoanele vârstnice (peste 65 de ani).
Reamintim faptul că la sediul D.A.S. Oradea funcționează în continuare sistemul call center, în cadrul căruia, personalul din cadrul Direcției de Asistență Socială Oradea identifică și contactează telefonic persoanele vârstnice, pentru a-i consilia și pentru a le întocmi fișa de intervenție.
Până în prezent au fost contactate în jur de 1.000 de persoane cu vârsta de peste 65 de ani, dintre care, unui număr de peste 50 de persoane vârstnice, fără susținători sau fără altă formă de ajutor, li s-au cumpărat produse alimentare, medicamente, sau au primit serviciile de care aveau nevoie. În perioada imediat următoare urmează să identificăm această categorie vulnerabilă, persoane peste 65 de ani din municipiul Oradea, pentru a le veni în sprijin.
În acest sens, revenim cu solicitarea noastră și rugăm orădenii care au cunoștință despre vârstnici lipsiți de grija familiei să ne sesizeze la Tel Verde 0800/410430, asistenții sociali urmând să ia toate măsurile care se impun pentru fiecare caz în parte, pentru a trece mai ușor peste această perioadă.
Totodată, vă comunicăm faptul că accesul în instituție este limitat, toate informațiile necesare putând fi luate de pe site-ul nostru: www.daso-oradea.ro, care este actualizat periodic sau la telefon 0259/441677.
De asemenea, toate documentele adresate D.A.S. Oradea vor fi trimise instituției, prin mijloace electronice, pe adresa de e-mail: www.daso@rdsor.ro sau prin servicii poștale.
Dorim să facem următoarea precizare și să țineți cont că se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice, care expiră în perioada stării de urgență, conform art.14 din Decretul nr.195/16.03.2020.
În această perioadă grea prin care trecem toți este important să ne sprijinim, să îi rugăm pe părinții și bunicii noștri să stea acasă, sănătatea lor și sănătatea comunității noastre fiind extrem de importantă.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:39:32 Ora standard a Europei de Est