Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea

Situaţia măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus: numărul testărilor creşte datorită aparatului achiziţionat

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ au prezentat ieri, 26 martie 2020, într-o declarație de presă transmisă pe Facebook, situația la zi a măsurilor luate în lupta cu epidemia de coronavirus.

„Știu că veștile din țară sunt alarmante, dar din fericire în momentul de față Oradea este într-o situație mult mai bună decât restul țării, pentru că achiziția aparatului Real Time PCR pentru testarea pacienților cu coronavirus ne permite să luăm măsuri rapide pentru prevenirea și limitarea extinderii acestei epidemii. De când avem acest aparat, s-au făcut în trei zile mai multe teste pentru bihoreni decât s-au făcut în trei săptămâni prin colaborarea cu Clujul. Vă pot informa că 166 de persoane au fost testate până ieri", a precizat dr. Gheorghe Carp.
Potrivit acestuia, numărul de testări va crește de la o zi la alta. În această săptămână vor fi 100 de testări pe zi, iar de săptămâna viitoare se vor efectua 150 pe zi. Se speră ca în două săptămâni să se ajungă să se efectueze testări la capacitatea maximă a aparatului, care este de 200 de testări/zi.
Vestea bună este că dintre cele 65 de cadre medicale testate, niciun medic sau asistent medical nu este contaminat.
Dr. Carp a menționat că se dorește extinderea testărilor și a precizat faptul că s-a primit undă verde de la Ministerul Sănătății pentru achiziționarea a încă unui aparat de testare PCR, dorindu-se ca până la sfârșitul lunii aprilie acesta să fie funcțional.
După cum s-a anunţat anterior, spitalul în care vor fi tratați bolnavii de coronavirus este Spitalul Municipal. Secțiile de aici cu pacienți neinfectați au fost redistribuite la Spitalul Județean, în Staționarul III la Maternitate - copii, Chirurgia pediatrică la Spitalul Județean, iar partea ce ține de Secția de Interne la Spitalul CFR. O altă măsură luată pentru a evita orice contaminare este aceea ca întreg personalul administrativ al Spitalului Municipal să își desfășoare activitatea în sălile de la Orășelul Copiilor, care în prezent este închis.
„Pentru o cât mai mare prevenție, am hotărât ca pacienții care se prezintă la U.P.U.  să fie testați cu teste rapide, a căror acuratețe este de 70-75%. Protecția și prevenția  sunt pe primul plan acum, iar în Oradea, prin bunăvoința unor firme din Parcul Industrial, a Fundației Comunitare și a firmei Digitex, am putut să fabricăm viziere, care de mâine vor fi realizate într-un ritm de 500 bucăți/zi, astfel încât toți medicii și asistenții care vor consulta să fie bine protejați. Cu materialele dezinfectante stăm bine, iar în ceea ce privește materialele de protecție urmează să mai fie achiziționate în următoarele două săptămâni", a declarat Gheorghe Carp.
Prioritatea este achiziţia de echipamente
Primarul Ilie Bolojan a vorbit despre prioritatea principală în aceste zile, respectiv despre achiziția de echipamente: „Prioritatea noastră este să achiziţionăm mai multe  echipamente. Am reușit să facem achiziții pentru funcționarea normală a activității medicale în următoarele două săptămâni. E foarte important să achiziționăm cantități mai mari. Nu banii sunt problema, ci imposibilitatea de a achiziţiona materiale și termenele de livrare, dar facem tot ce ține de noi pentru a avea aceste stocuri".
Pentru susținerea activității spitalelor și pentru implementarea unor măsuri concrete pentru diminuarea efectelor epidemiei de coronavirus, Primăria Oradea a pregătit două materiale pe ordinea de zi a Consiliului Local de azi (ieri - n.n.). Unul este proiectul de rectificare a bugetului prin care se alocă 60.000 euro spitalelor. Este vorba de banii cu care s-au cumpărat măștile de protecție FP3, FP2, costumele de protecție și măștile normale.
Al doilea proiect de hotărâre este cel prin care sunt scutiți de plata chiriilor toți cei cărora le-a fost închisă activitatea economică prin Ordonanță de Urgență și care aveau aceste spații închiriate de la Primărie. (B.P.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:25:05 Ora standard a Europei de Est