Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea și-a achiziționat propriul aparat pentru testarea anti-coronavirus

Testarea se poate face la laboratorul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu din Oradea

Oradea și-a achiziționat propriul aparat pentru testarea anti-coronavirus

Testarea persoanelor suspecte de îmbolnăvire cu coronavirus, care au domiciliul în Oradea sau în alte localităţi din judeţul Bihor, se poate face acum la laboratorul Spitalului Municipal Dr. Gavril Curteanu din Oradea, a anunţat duminică, 22 martie 2020, dr. Gheorghe Carp, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea şi coordonatorul tuturor spitalelor din județ.

În cadrul pregătirilor făcute în spitalele din municipiu pentru a se face faţă creşterii numărului de bolnavi cu coronavirus, s-a reuşit achiziționarea unui aparat propriu de testare, care nu exista anterior în judeţul Bihor, a spus primarul Ilie Bolojan, prezent alături de dr. Gh. Carp într-o transmisie live pe Facebook. Acest lucru a fost posibil cu sprijinul financiar al mai multor companii, asociaţii, dar şi persoane fizice. Astfel, bihorenii nu vor mai trebui să aştepte rezultatele testelor de la Cluj, iar procedura privind diagnosticarea și tratarea cazurilor va merge mult mai repede.
„Avem personal pregătit şi avem teste 1.500 pe săptămână, mai mult de trei ori de cât am putut să facem în trei săptămâni prin colaborarea cu Clujul. Avem personal pregătit, 10 doctori sunt pregătiţi şi, în colaborare cu Prefectura, I.S.U., S.M.U.R.D. și U.P.U., vom putea să testăm, pe lângă cei suspecţi de infectare, personal medical şi nemedical, şi pe cei din carantină, pentru a scurta perioada de carantină, având în vedere fluxul de români care vin din străinătate", a precizat managerul Gheorge Carp.
Bolnavii de coronavirus vor fi trataţi la Spitalul Municipal
În cadrul transmisiei live pe Facebook, primarul Ilie Bolojan a mai spus că „se derulează proceduri pentru achiziția de măști, combinezoane de protecție a personalului medical, în așa fel ca cei care sunt în linia întâi să nu fie infestați și să îi protejăm cât mai bine. De asemenea, derulăm un plan de urgenţă pentru reorganizarea paturilor şi a circuitelor".
Totodată, s-a luat decizia ca Spitalul Municipal să devină spitalul în care vor fi tratați bolnavii de coronavirus. „Spitalul va avea toate specialităţile unui spital judeţean, în aşa fel încât cei care vor suferi de infectări cu coronavirus şi vor avea patologie asociată de natură medicală sau chirurgicală să poată să fie trataţi în condiţii optime", a declarat Gheorghe Carp.
Cu acordul Clinicii ,,Regina Maria", de la parterul Spitalului Municipal, aparatul CT de aici va fi folosit pentru viitori pacienţi cu coronavirus, tocmai pentru ca spitalele publice să nu trebuiască să apeleze la CT-ul aflat în Centrul Oncologic, unde sunt pacienți cu imunitate mai scăzută care trebuie protejați.
De azi, a fost instalată o poartă termică pentru măsurarea temperaturii tuturor angajaţilor şi pacienţilor, tocmai pentru a nu pune în pericol siguranţa personalului medico-sanitar.
Spitalele din judeţ au 75 de paturi de terapie intensivă
„În ceea ce privește dotarea pentru această situație, spitalele din Bihor au 75 de paturi de terapie intensivă, din care 60 sunt complet dotate cu posibilităţi de ventilaţie mecanică. Eşalonat vor veni încă 10 aparate, în aprilie, până la începutul lunii mai. De asemenea, s-au comandat materiale de protecţie, pe lună avem nevoie de zeci de mii de măşti speciale, de combinezoane. Deja primele echipamente au sosit, dar vor ajunge încă peste 1.200 de salopete de risc biologic şi peste 2.000 de măşti. Necesarul lunar este de aproximativ 1,5 milioane euro. Le mulţumesc acelora care ne-au donat cu foarte mulţi bani, o surpriză foarte plăcută, sunt asociaţii, firme, persoane individuale. În trei zile s-au strâns aproape 1 milion de lei, care au fost deja cheltuiţi pentru echipamente de protecţie, kituri de laborator", a declarat Gheorghe Carp.
În ultimele zile, spitalele orădene au primit donaţii considerabile, care ajută la dotarea suplimentară a sistemului sanitar orădean, în contextul situaţiei actuale. Numărul de cont unde se pot dona în continuare bani pentru spitalele locale este RO36BACX0000001189390001, deschis la banca Unicredit Bank SA, beneficiarul sponsorizării fiind Asociaţia ,,Sprijiniţi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea", tel. 0259/434406, fax. 0259/417169 (persoană de contact Maghiar Marcel, director economic, tel. 0770.319.165). (B.P.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:19:17 Ora standard a Europei de Est