Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale Nr. 11

La sfârşitul săptămânii trecute

A fost semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea Școlii Gimnaziale Nr. 11

La sfârşitul săptămânii trecute, a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitare fațade și amenajări interioare, reabilitare instalații sanitare și electrice la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea".

Contractul a fost semnat la data de 13.03.2020, între Municipiul Oradea, Agenția de Dezvoltare Regională NV și Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.
Municipiul Oradea a depus spre finanțare acest proiect în luna februarie 2018. Valoarea totală a proiectului este de 14.276.018,74 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 13.990.498,35 lei, iar contribuția proprie a Municipiului Oradea este de 285.520,39 lei.
Şcoala Nr. 11, situată pe Strada Moldovei, este una dintre cele mai mari unităţi de învăţământ din zona de vest a oraşului, fiind frecventată de orădenii din Rogerius şi Oncea şi de navetiştii din partea de nord a Zonei Metropolitane. 
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea gradului de participare a elevilor la nivelul învățământului obligatoriu din Municipiul Oradea, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Reabilitarea infrastructurii unității școlare Scoala Gimnazială Nr.11 din Oradea, formată din patru corpuri.
2. Crearea condițiilor favorabile pentru creșterea gradului de participare la nivelul învățământului obligatoriu, pentru un număr de 1.020 de elevi.
3. Îmbunătățirea facilităților necesare pentru desfășurarea Programului Școală după Școală, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a învățământului obligatoriu
4. Creșterea eficienței energetice a clădirii Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea, clădire reabilitată cu minimum 40%.
Durata de implementare a prezentului proiect este de 49 de luni, cuprinzând și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de finanțare, iar investiția vizează reabilitarea fațadelor și amenajări interioare, reabilitarea instalațiilor sanitare și electrice a acesteia, precum  și lucrări exterioare - amenajare curte.
Mai pe larg, sunt prevăzute lucrări de arhitectură precum: schimbarea tâmplăriei exterioare în proporţie de 10% şi aplicarea glafurilor exterioare, termoizolarea pereţilor exteriori şi reparaţii la tencuielile exterioare unde este cazul, desfacerea pardoselilor interioare şi realizarea lucrărilor pentru refacerea acestora cu parchet, realizarea de reparaţii la nivelul tencuielilor, desfacerea balustradelor şi mâinii curente la casa scării, desfacerea instalaţiilor de apă-canal şi refacerea acestora, montarea paratrăznetului, extinderea zonei aferente vestiarelor, desfacere trotuar protecţie şi refacerea acestuia, termoizolarea soclului, refacerea circuitelor electrice şi completarea acestora cu circuite de curenţi slabi (supraveghere video, semnalizare incendiu, efracţie), refacerea trotuarelor de protecţie existente sau trotuare de protecţie noi pe tot perimetrul clădirilor, amenajarea pistelor de alergare şi sărituri cu suprafaţa de tartan, curăţarea zonelor verzi şi crearea altor părţi de covor vegetal, realizarea racordurilor şi schimbarea gurilor de scurgere a apelor pluviale din curte, construirea unui teren de minifotbal şi altele. 
Totodată, vor fi realizate lucrări de rezistență, intervenţii structurale la Corp vestiare la sala de gimnastică, Corp A şi B și la Corpul de legătură, precum și lucrări de reparaţie la elementele nestructurale, spre exemplu: reparaţii la acoperiş, înlocuirea jgheaburilor şi burlanelor, prevederea de parazăpezi şi ţigle de aerisire.
Toate aceste intervenții au rolul de a asigura crearea unor condiții superioare contribuind la îmbunătățirea calității mediului în care se desfășoară actul didactic în Municipiul Oradea și de a creşte accesul, calitatea și gradul de atractivitate a serviciilor educaționale prestate de cadrele didactice la Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea.
Contractul de lucrări a fost semnat la începutul lunii martie 2020, iar durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni de la data ordinului de începere. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:45:36 Ora standard a Europei de Est