Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement România și Raiffeisen Bank

Finanțări pentru licee în competiția online

„Susțin educația financiară în comunitatea mea”, derulată de Junior Achievement România și Raiffeisen Bank

*Competiția se desfășoară până pe 22 mai și are ca scop încurajarea învățării noțiunilor financiar-bancare.
*Liceele pot concura pentru finanțări totale în valoare de 30.000 de lei.
*În cadrul competiției, elevii de liceu parcurg cursul digital interactiv ABCdar bancar.

Junior Achievement (JA) România organizează a treia ediție a competiției „Susțin educația financiară în comunitatea mea", adresată tuturor liceelor din țară. Competiția se desfășoară până pe 22 mai și are ca scop încurajarea activităților de educație financiară în cadrul școlii.
Implicarea liceelor în competiție presupune parcurgerea, de către elevi, a cursului digital ABCdar bancar, prin intermediul căruia aceștia își însușesc noțiuni financiare de bază, într-o experiență de învățare interactivă și individualizată.
Liceele participante pot obține finanțări totale de 30.000 de lei, datorită susținerii Raiffeisen Bank. Aceste finanțări pot fi folosite pentru dotarea și modernizarea spațiilor de învățare. La edițiile anterioare au participat peste 26.000 de elevi din peste 80 de localități și au fost premiate 11 licee teoretice și tehnologice din: Botoșani, București, Drăgănești-Olt, Oradea, Piatra-Neamț, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Sighetu Marmației, Strehaia și Tulcea.
Oportunitatea de a participa la această competiție a adus un plus de valoare colegiului nostru, prin accesul elevilor la o gamă variată de experiențe de educație financiară. Metodele interactive care stau la baza cursului digital ABCdar bancar au determinat interesul și implicarea elevilor, activându-le dorința de a aplica ceea ce au învățat! - a declarat Ariadna-Ioana Gavra, profesor coordonator în cadrul Colegiului „Andronic Motrescu" Rădăuți, liceul cu cel mai mare număr de elevi participanți la ediția 2019.
Competiția face parte din programul de educație financiară „ABCdar bancar", dezvoltat de JA România în parteneriat cu Raiffeisen Bank.  Începând cu 2010, acest program a fost parcurs gratuit, la clasă, de 45.000 de liceeni, care au beneficiat de resurse educaționale clasice (fișe și caiete de lucru), dar și de componenta de învățare digitală, dezvoltată prin intermediul platformei internaționale LMS JA InspireTM. Această componentă le oferă elevilor acces la conținuturi video și exerciții cu feedback imediat, care contribuie la dezvoltarea interesului tinerilor față de educația financiară.
Regulamentul competiției și informații suplimentare despre program sunt disponibile pe https://jar.ro/ABCdarBancar.
Despre Junior Achievement (JA) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing" și „project based" sunt urmate anual de peste 200.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.
Despre Raiffeisen Bank România
Raiffeisen Bank oferă servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienți persoane fizice, 92.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. Peste 650.000 de clienți digitali folosesc aplicațiile Raiffeisen Smart Mobile și Raiffeisen Online. Banca are 4.800 de angajați, rețea de peste 350 de unități în toată țara, aproximativ 800 de ATM-uri, 300 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și 20.000 de POS-uri. În ultimii ani, Raiffeisen Bank a intensificat procesul de simplificare și transformare digitală, dezvoltând o serie de soluții de creditare sau plăți online, asigurând accesul la servicii bancare oriunde, oricând, de pe dispozitive mobile.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:10 Ora standard a Europei de Est