Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D.A.S.O. se adaptează serviciilor oferite de comunitate

În contexul evenimentului excepțional...

D.A.S.O. se adaptează serviciilor oferite de comunitate

În contexul evenimentului excepțional legat de răspândirea virusului COVID-19, DASO își adaptează suportul oferit comunității dar cu respectarea măsurilor impuse de către Comitetul Național pentru Situatii Speciale de Urgență.

Activitatea de relații cu publicul și evaluare inițială a Direcției de Asistență Socială Oradea se desfășoară în condiții normale, însă avem rugămintea să țineți cont de anumite precizări esențiale pentru prevenirea unor situații nedorite:
1.Să vă adresați instituției noastre pentru depunerea documentelor doar atunci când aveți termene limită;
2.Să vă informați despre documentele pe care urmează să le depuneți de pe site-ul nostru http://www.daso-oradea.ro/, astfel încât să limităm timpul de ședere la relații cu publicul.
3.Se suspendă audiențele la sediul D.A.S. Oradea;
4.Depunerea petițiilor/reclamațiilor de către cetățeni se va face prin e-mail la: daso@rdsor.ro, fax 0259/441678 sau prin poștă, în condițiile legii;
5.Evitarea prezenței la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea pe cât posibil, atunci când se pot folosi alte mijloace de comunicare, și anume:
Tel Verde - 0800/410430 destinat numai persoanelor cu dizabilități
Serviciul Relații cu Publicul si Evaluare Inițială -0259/441677
Serviciul Programe Sociale - 0359/411925
Serviciul Prevenirea Marginalizării Sociale - 0359/465434
Serviciul Social - 0259/431333
Serviciul Resurse Umane-Salarizare - 0259/417945
Serviciul Economico-Financiar și Administrativ- 0259/436885
Serviciul Protecția Copilului - 0730/270206
Birou Administrativ - 0730/270210
1.Respectarea măsurilor de igienă afișate la intrarea in instituție și a păstrării distanței de cel puțin un metru între solicitant și funcționarul public de la ghișeu, precum și între publicul aflat în sediul instituției. Totodată se va asigura un aflux controlat al publicului în incinta instituției.
Pentru că suntem preocupați de sănătatea comunității noastre, am luat decizia de a închide creșele din municipiul Oradea, Centrul de Îngrijire de ZI, centrele multifuncționale din cartiere și serviciul ACCES-OR. De asemenea am restricționat total accesul vizitatorilor în centrele de cazare temporară.
În acest sens facem un apel la responsabilitate, calm și solidaritate pentru a depăși împreună, cu bine, această perioadă dificilă.
De asemenea, vă rugăm să vă informați despre situația la nivel național și local din surse oficiale ale Ministerului Sănătății, Ministerului Afacerilor Interne și Instituției Prefecturii Bihor.
Sănătatea noastră, a copiilor, părinților, bunicilor, prietenilor și a colegilor noștri depinde acum de fiecare dintre noi.
Haideți să fim responsabili, empatici și echilibrați!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:59:04 Ora standard a Europei de Est