Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Alături de parteneri din Cehia, Slovacia, Grecia și Italia

Proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect

Anul școlar 2019-2020 a adus cu el oportunitatea participării Centrului Școlar de Educație Incluzivă Bonitas, în calitate de partener, la proiectul Erasmus+ KA 209 Listen and Respect, având ca participanți școli din Zvolen - Slovacia, Chios - Grecia, Pozallo - Italia, coordonatorul proiectului fiind instituția din Usti nad Labem, Cehia.

Tema principală a proiectului  este  schimbul de bune practici privind funcționarea consiliilor de elevi, finalitatea proiectului fiind constituirea Consiliului elevilor al C.S.E.I. Bonitas.
Prima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc în perioada 20-26 octombrie 2019, la care au participat trei elevi cu cerințe educative speciale din clasa V-VIII,  fiind însoțiți de două cadre didactice. Tema întâlnirii din Usti nad Labem, Cehia, a fost Parlamentul școlar, elevii având de pregătit prezentări cu privire la personalitățile politice cele mai apreciate de către ei. Prezentările pregătite de cele cinci școli partenere au fost adunate într-o carte, My Favourite Politician.
În perioada 9 - 15 februarie, a avut loc ce-a de-a doua mobilitate, cu participarea unui grup de trei elevi de clasa a IV-a, alături de doi profesori însoțitori. În cadrul întâlnirii organizate de către Zakladna Skola Namestie Mladeze din Zvolen, Slovacia, elevii C.S.E.I. Bonitas au prezentat lucrări privind funcționarea sistemul politic din România, și rezultatele și sugestiile unei cercetări privind identificarea locurilor sigure și nesigure din școală. Instituția gazdă a organizat activități cuprinzătoare, tema mobilității fiind Alfabetizarea financiară .
Pe parcursul celor două mobilități, elevii C.S.E.I. Bonitas au avut ocazia să se familiarizeze cu conceptul de consiliu de elevi și cu modul de funcționare al acestuia, cu noțiunea de sistem parlamentar democratic, respectiv să conștientizeze importanța educației financiare și rolul acesteia în cadrul activității consiliului de elevi, dar și să-și dezvolte abilitățile de socializare, comunicare și autonomie personală.
De remarcat este faptul că elevii cu cerințe educative speciale participanți au fost foarte bine primiți de grupurile de elevi partenere. Au făcut față remarcabil activităților de atelier, seminarii și prezentări și pentru acest fapt au fost apreciați atât de către profesorii participanți la proiect cât și de grupurile de elevi din școlile partenere.
Următoarea întâlnire din cadrul proiectului Listen and Respect va avea loc între 3 și 9 mai 2020 în Grecia, elevii și profesorii din țările partenere vor fi găzduiți de 2nd Gymnasium of Chios.
Pentru mai multe informații și imagini vă invităm să urmăriți  pagina web: https://listenandrespect.weebly.com/
respectiv pagina de Facebook al proiectului https://www.facebook.com/Listen-and-Respect-101877148005578/
Varga Tunde

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:27:55 Ora standard a Europei de Est