Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

BCR și NEXTLAB.TECH fac cursuri de robotică online

Romania Tech Nation:

BCR și NEXTLAB.TECH fac cursuri de robotică online

●Platforma online nextlab.tech pentru învățarea informaticii și roboticii este lansată oficial începând de azi (11 martie 2029) de către Banca Comercială Română și Nextlab.Tech

●Pe platformă, elevii pot beneficia de fluxuri de învățare și webinarii prin YouTube, precum și de un asistent de învățare bazat pe inteligență artificială
●Inițiativa reprezintă etapa I a concursului național de robotică NEXTLAB.TECH, cel mai mare concurs de robotică pentru elevii din România
●Concursul național de robotică Nextlab.tech este parte a programului Romania Tech Nation și e înscris în calendarul Ministerului Educației și Cercetării
București, 11 martie 2020 - Banca Comercială Română și Nextlab.Tech lansează platforma online NEXTLAB.TECH, pentru învățarea informaticii și roboticii, ca parte a programului Romania Tech Nation.
Pe platformă, elevii pot beneficia de resurse de învățare și webinarii prin YouTube, precum și de un asistent de învățare bazat pe inteligență artificială. Platforma găzduiește cel mai mare concurs național de robotică din România, care se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 8 și 16 ani. Competiția este înscrisă în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
În concurs se pot înscrie profesori de informatică, matematică, fizică, chimie, dar și orice altă disciplină, precum învățătorii și cadrele didactice de la ciclul primar. De asemenea, elevii care nu reușesc să identifice o echipă coordonată de un profesor în școala în care învață, se pot înscrie individual.
Concursul este organizat în două etape: prima se desfășoară online, cu roboți virtuali, iar cea de-a a doua presupune construirea unor roboți fizici NEXTLAB.TECH bazați pe platforma ARDUINO. Trecerea din prima etapă în cea de a doua se face pe baza unui test transdisciplinar susținut pe platforma NEXTLAB.TECH în intervalul 15-30 aprilie 2020. În urma rezultatelor de la test și a unui eseu motivațional vor fi selectați beneficiarii celor 500 de kituri gratuite oferite de către Banca Comercială Română.
În ediția de anul acesta există doi roboți de concurs: MIRO și TECNICUS. Robotul MIRO e mai simplu și poate fi asamblat și de elevii mai mici. TECNICUS este destinat elevilor cu înclinații tehnice și liceelor tehnologice. Există trei probe de concurs: LINE FOLLOWER BASIC, LINE FOLLOWER ADVANCED și SUMO.
Etapa finală se va susține între 21-22 noiembrie 2020 la Romexpo, București. Pentru a ajuta profesorii și elevii să construiască și să programeze roboții de concurs, organizatorii se vor deplasa în 200 de puncte de roboajutor. 
,,Tehnologizarea și abilitățile digitale sunt esențiale pentru a-i ajuta pe copii și tineri să se bucure de toate oportunitățile disponibile pentru o viață mai bună. Credem în capacitatea lor de a contribui la dezvoltarea comunităților din care fac parte, de aceea ne dorim să investim în proiecte educaționale care să-i ajute să-și dezvolte abilități și cunoștințe tehnologice. Ne bucurăm să îi susținem să se autodepășească și să-și îndeplinească visurile", a declarat Nicoleta Deliu, Head of Communication Banca Comercială Română.
,,Concursul de robotică NEXTLA.TECH este o șansă pentru elevii și profesorii din România de a beneficia de elemente educaționale moderne legate de STEM (Science, Technology, Engineering and Maths). Învățarea este transdisciplinară și are la bază o platformă cu inteligență artificială realizată de NEXTLAB.TECH. Asamblarea și programarea roboților conduce la dobândirea de cunoștințe și aptitudini în conformitate cu noile recomandări ale Uniunii Europene", a declarat managerul proiectului, prof. univ. dr. Răzvan Bologa de la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice - CyberKnowledgeClub" (CKC) fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București.  Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program. Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech. Mediul de business este încurajat să se alăture acțiunii pentru a mări numărul elevilor care vor beneficia de un kit gratuit. Pentru detalii suplimentare vă rugăm să vizitați site-ul https://nextlab.tech/.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:13:30 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...