Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lucrările la clădirea ambulatoriului din cadrul fostului Spital Militar Oradea se apropie de finalizare

Noul ambulatoriu al Spitalului Clinic de Urgență ,,Avram Iancu”

Lucrările la clădirea ambulatoriului din cadrul fostului Spital Militar Oradea se apropie de finalizare

La clădirea noului ambulatoriu al Spitalului Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" (fostul Spital Militar) a fost finalizată deja structura de rezistență a clădirii, respectiv fundațiile din beton armat, pereții din zidărie de cărămidă, grinzile, centurile, planșee, dar și structura din lemn a a acoperișului.

În prezent se lucrează la aplicarea termosistemului pe pereții exteriori, la tencuielile interioare, la instalațiile interioare electrice și de apă-canal, la instalațiile termice și la instalațiile de gaze medicale (de oxigen).
,,Lucrările au început la mijlocul anului trecut. Graficele de lucru au fost respectate pentru că s-a lucrat într-un ritm susținut, într-un ritm bun. Lucrările sunt acum aproape de finalizare. Avem promisiunea din partea constructorului, că acestea vor fi terminate și predate cel târziu la sfârșitul lunii mai. După preluare, urmează ca ambulatoriul amenajat la cele mai noi standarde medicale, să fie transferat Spitalului Clinic de Urgență ,,Avram Iancu", aflat în administrarea M.A.I, conform înțelegerii agreate în baza Hotărârii de guvern din 2008", a precizat dl. Popa Lucian, directorul executiv al Direcției Patrimoniu Imobiliar.
Lucrările sunt executate de asocierea formată din S.C. DRUM  ASFALT S.R.L.  (lider) și S.C. TRAMECO S.A. Oradea, iar proiectantul general este S.C. TEHNOPROIECT S.R.L. Oradea.
Valoarea totală a lucrărilor este de 1.948.606,04  lei fără TVA.
Clădirea Ambulatoriului Integrat de Recuperare Medicală și Administrativ P+1E+M (mansardă) al Spitalului Clinic de Urgență Avram Iancu Oradea, cu intrare din Strada Brașovului, va avea o suprafață construită de 330 mp și o  suprafață desfășurată de 990 mp.
Construcția cuprinde funcțiuni și servicii de sănătate, astfel: la parter: cabinete medicale de diabet, de ortopedie cu sală de gipsare, oftalmologie, chirurgie, dermatologie, urologie, psihiatrie, medicină internă, cardiologie, gastroenterologie, pneumonie, tratament-recoltări, respectiv la etaj: patru  saloane cu o capacitate totală de 15 locuri, sală tratament, cabinet medical-personal, iar la mansardă: birouri administrative.
Odată finalizată, clădirea Pavilion ambulatoriu integrat, recuperare medicală și administrativ, în regim de înălțime P+1E+M, va dispune de 14 cabinete medicale care vor deservi Spitalului clinic de urgență ,,Avram Iancu" Oradea.
Aceste lucrări se realizează în baza HG 1562/2008, prin care, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative, la Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu" Oradea a fost transferat un teren de 330 mp în domeniul public al municipiului Oradea și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Oradea, în scopul construirii unei parcări supraetajate. Primăria Oradea realizează clădirea ambulatoriului, iar după finalizarea construcției aceasta și terenul aferent vor fi transmise în domeniul public al statului și în administrarea M.A.I. - Spitalul Clinic de Urgență ,,Avram Iancu". (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:02 Ora standard a Europei de Est