Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Zâmbește, copile, ești un învingător!”

14 februarie – Ziua mondială anti-cancer

“Zâmbește, copile, ești un învingător!”

Ca o ironie a sorții, ziua de 14 februarie nu marchează doar sărbătoarea dedicată îndrăgostiților, ci celebrează și Ziua mondială anti-cancer.

 Două situații atât de opuse, sărbătorite în aceeași zi, vin parcă să ne anunțe că viața nu e formată exclusiv din lucruri bune sau rele, că omul are parte pe parcursul existenței sale atât de lucruri frumoase, cât și de întâmplări dureroase.
 În incinta Teatrului de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, unul dintre colaboratorii manifestării, a avut loc, sâmbătă, 14 februarie 2009, o acțiune de voluntariat menită să facă 30 de copii, aflați în remisie după o grea luptă cu cancerul, să zâmbească și să se bucure de viață.
 Partenenerii acestui proiect au fost Clubul Kiwanis - Oradea, Societatea Varadinum, Liceul Pedagogic ”Iosif Vulcan” și gazda evenimentului, Teatrul „Arcadia”.
  În primă instanță, copiii au vizionat piesa de teatru “Sammy, purcelușul de porțelan”, în regia lui Urban Gyula. Din distribuție au făcut parte actorii: Mirela Corbeanu - tanti Olga, Andrei Fazecuș - Teodor Tic-Tac, Florin Stan - motanul Cory, Rin Tripa - porcușorul Sammy, Rodica Suplăcan - prințesa Măzărică, Ioana Dagău – cucul, Anca Turcuț - ursulețul Martinel, Florin Silaghi - maimuța Jojo,  Alexandru Pop și Crina Moț - alți doi purceluși.
 Mesajul acestei piese a fost unul extrem de sensibil, actorii demonstrând că lumea poveștilor percutează și universul persoanelor în vârstă, precum a arătat și personajul principal, care găsește un refugiu în universul poveștilor. Porcușorul Sammy  este un neadaptat, un apartenent al străzii care încearcă să evadeze din lumea de nimic care-l înconjoară și devine un porcușor cuminte. Copiii prezenți au trăit din plin emoțiile sugerate de actori, personajele de basm făcând deliciul acestora.
După piesa de teatru, micuții au primit din partea elevilor pedagogiști câte un pachet cu dulciuri, fondurile alocate acestor pachete fiind strânse din contribuția fiecărui elev al liceului. Coordonatoarea acestui proiect, consilierul educativ Adriana Metea, a ținut o cuvântare, împreună cu doamna doctor, cea care se ocupă de monitorizarea copiilor în remisie, prin care a făcut cunoscut scopul acestui proiect, precum și implicațiile sale.
 După o întâlnire cu ochișorii acestor îngerași, cred că oricine poate afirma că “Viața e frumoasă”, și trebuie să ne bucurăm de ea, dar mai ales să nu ne “presărăm” existența cu nonșalanță, căci putem lua adevărate lecții de viață de la niște copilași, care au suferit poate mai mult decât niște adulți.
În concluzie, aș vrea să le mulțumesc acestor copilași, care ne-au făcut pe noi, tinerii, să vedem viața cu alți ochi, dar mai ales să prețuim fiecare clipă, iar vouă celor ce vă luptați cu cancerul vă doresc putere și speranță, căci noi, ceilalți, avem foarte multe de învățat de la voi! (Eliza VAȘ)

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:18:59 Ora standard a Europei de Est