Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nouăzeci și unu din 100 de tineri NEET sunt mulțumiți de situația lor curentă

Cinci din 100 de tineri NEET își doresc să nu mai facă parte din categoria celor care, deși pot, nu învață și nu lucrează

Nouăzeci și unu din 100 de tineri NEET sunt mulțumiți de situația lor curentă

Dintre cei peste 1.400 de tineri NEET - care nu studiază și nici nu lucrează deși ar putea - contactați de Junior Achievement în România de la începutul acestui an, doar 126 (9%) sunt interesați să schimbe această stare de fapt. Ponderea celor care doresc să colaboreze și să se implice concret în acest demers este și mai mică: 5 din 100 de persoane contactate.

Tinerii din Ialomița, Giurgiu, Galați și Vrancea consideră colaborarea necesară un efort mult prea mare, care le-ar schimba starea curentă, în care se descurcă și fără a merge la cursuri sau a lucra. Deși sunt capabili să își finalizeze studiile și să muncească, majoritatea nu își doresc să facă acest lucru.
Profil personalizat pentru fiecare tânăr NEET
Inerția, starea curentă și obișnuința cu zilele în care doar vremea se schimbă reprezintă principalele bariere care îi împiedică pe tinerii NEET să fie mai motivați. Aplicând o serie de tehnici derivate din metoda FROG, specialiștii Junior Achievement interacționează direct cu acești tineri și îi motivează să își dorească mai mult de la ei înșiși, să se pregătească profesional, să se angajeze sau să-și urmeze visul de a avea propriul lor start-up. Dispersarea lor geografică necesită lungi convorbiri telefonice cu fiecare dintre ei și organizarea de seminarelor online  pentru instruire, identificarea pasiunilor și a punctelor forte. Tinerii își dau acordul și pentru fiecare dintre ei este realizat câte un profil personalizat. Spre deosebire de un CV, profilul personalizat oferă informații despre aptitudini, abilități, cunoștințe și preferințele de lucru sau studiu.
De ce rămân tinerii NEET în această situație
Unii tineri NEET nu au mijloacele necesare pentru a accesa internetul, pentru a-și deschide un cont de e-mail sau a-și căuta un loc de muncă. Alții nu au nici resursele elementare pentru a se pregăti și a se deplasa la un interviu ori pentru a își planifica și implementa ideile care i-ar transforma în mici antreprenori. Prin proiectul NEETs in Entrepreneurship, toate aceste bariere aparent insurmontabile sunt ridicate pentru tinerii care doresc să schimbe ceva. Cei care nu au un calculator sunt îndrumați spre bibliotecile locale sau primării, unde li se oferă acces la internet și pot participa la seminarele online. Cei care doresc să devină antreprenori primesc consultanță și ulterior finanțare, după ce dovedesc o bună planificare a afacerii.
Totuși, inerția rămâne principala barieră. Majoritatea tinerilor NEET, în special aceia care nu consideră antreprenoriatul ca fiind o opțiune, trebuie să facă pasul cel mare și să se angajeze. În acest sens, echipa de implementare a proiectului îi ajută, le caută locuri de muncă și le propune cele mai bune opțiuni. Pentru a veni în sprijinul tinerilor care nu își pot căuta singuri un loc de muncă, echipa noastră merge chiar mai departe: le cere acordul și aplică în numele lor.
Cel mai redus nivel al locurilor de muncă vacante
Datele publicate de Institutul Național de Statistică în februarie indică scăderea ratei medii anuale a locurilor de muncă vacante în 2019 la cel mai redus nivel din ultimii 5 ani. În ultimul trimestru al anului 2019 erau doar 47.090 de locuri de muncă vacante, față de 63.694 în trimestrul III din 2018, acest nivel fiind apropiat de cel înregistrat după primul trimestru din 2015: 47.448 de locuri de muncă. Pe parcursul anului 2019, numărul de șomeri care nu au lucrat niciodată a atins un nou minim, de până la 177.089 de persoane, față de 200-290.000 de persoane în ultimii 10 ani. De asemenea, în 8 luni din 2019 rata șomajului a fost 3%, această valoare fiind cea mai scăzută din 1992 și până în prezent. Mai puține locuri de muncă, mai puțini șomeri și o rată mai mică a șomajului indică noi provocări pentru cei care nu au un loc de muncă, nu studiază, dar acum își doresc să lucreze.
NEETs in Entrepreneurship
Proiectul NEETs in Entrepreneurship este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment și este implementat de organizațiile Junior Achievement din șase țări. Până la finalul proiectului, 1.600 de tineri NEET din Bulgaria, Italia, România și Spania vor beneficia de activități de formare pentru dezvoltarea abilităților de angajare și pentru a își deschide propria afacere.
Mai multe detalii despre proiect și înscrieri sunt disponibile la https://neets-entrepreneurship.org/ro/register.
Despre JA Romania
Junior Achievement România este o organizație non-profit, care dezvoltă în România programele internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională și dezvoltare a abilităților pentru viață și profesie.
39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, peste 200.000 de elevi din 1.700 de școli publice beneficiază anual, gratuit, de aceste programe, prin parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării, instituțiile de învățământ și cu susținerea financiară a comunității de afaceri. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org.
Despre EEA and Norway Grants
EEA and Norway Grants reprezintă contribuția Islandei, Liechtenstein și a Norvegiei pentru o Europă mai verde, mai competitivă și incluzivă. 
Acestea au două obiective majore: reducerea disparităților economice și sociale în Europa și întărirea relațiilor bilaterale dintre țările finanțatoare și cele 15 țări membre ale Uniunii Europene din Europa Centrală, Sudică și Baltică. Cele trei țări finanțatoare lucrează alături de Uniunea Europeană prin Acordul asupra Spațiului Economic European (European Economic Area  - EEA). Finanțatorii au oferit 3,3 miliarde de euro prin scheme de acordare de granturi consecutive în perioada 1994-2014. Pentru perioada 2014-2021 suma oferită de EEA and Norway Grants este de 2,8 miliarde de euro.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:27 Ora standard a Europei de Est