Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Educația și învățarea despre energia solară

Desfășurarea primei mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară

În perioada 23 - 26 februarie 2020, echipa Școlii Gimnaziale „Avram Iancu" din Oradea, alcătuită din profesori și elevi: d-na director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu și d-na prof. coordonator de proiect, Roxana Voicu, Andrei Haș, Andreea Măluțan-Cserna, Lorena Nirucz și Daria Oprea, toți în clasa a VIII-a, au participat la prima activitate din cadrul proiectului Erasmus+ ,,Solar power education and learning" („Educația și învățarea despre energia solară"), număr de referinţă 2019-1-BG01-KA229-062277_2, finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. În activitatea transnaţională desfășurată în Italia au fost implicați elevi şi cadre didactice din ţările partenere în cadrul proiectului: Italia, România, Croația, Portugalia și Turcia, coordonator de proiect fiind şcoala din Bulgaria.

Schimbul de experiență din cadrul primei mobilități, care a implicat grupurile de elevi și profesori din cele șase țări, s-a desfăşurat în localitatea Amelia din regiunea Umbria a Italiei, la Școala „Istituto Omnicomprensivo Amelia". Acesta a avut ca temă introducerea partenerilor în subiectul proiectului și familiarizarea acestora cu importanța energiei solare ca alternativă regenerabilă.
Dintre rezultatele prevăzute, menționăm: formarea unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător, identificarea diverselor tipuri de energie regenerabilă, obținerea unui nivel sporit de conștientizare în ceea ce privește energia solară, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea abilităților de comunicare interumană și interculturală, precum și consolidarea sentimentului de cetățean european.
Evidențiem o parte din activitățile derulate: atelier introductiv despre soarele ca sursă de viață, studierea soarelui în literatură și în artă, prezentarea materialelor pregătite de către fiecare echipaj despre modul în care este utilizată energia solară în țara, respectiv în orașul lor, evoluția tehnologiei de producere a energiei solare, punându-se accent pe versatilitatea lor atât în ce privește uzul casnic cât și în ce privește uzul industrial, realizarea unui colaj cu fotografii ale soarelui în diferite anotimpuri și în diferite momente ale zilei, atelier de creare a unui logo al proiectului.
Desfășurarea acestor activități a favorizat dobândirea unor abilități practice care să-i pregătească pentru o viață independentă și să le formeze comportamente sensibile față de  protejarea mediului prin cunoașterea și aprecierea tehnologiilor moderne a producerii și utilizării sustenabile a energiei  solare.
Produsele create de către elevii școlilor partenere în proiect au fost  expuse. Elevii și-au prezentat produsele obţinute şi au dobândit o atitudine pozitivă față de ei înşişi și faţă de ceilalţi. Activităţile derulate în cadrul proiectului au drept scop creșterea stimei de sine a elevilor și a motivației, îmbunătățirea tehnicilor de muncă în echipă și a metodelor de reciclare și de utilizare a resurselor de energie, sporirea inventivității și a creativității.
Înainte de participarea la formare, elevii s-au pregătit din punct de vedere lingvistic, tematic și  cultural. Ei au învățat să utilizeze diferite aplicații online care le-au facilitat comunicarea cu ceilalți elevi implicați în proiect și au contribuit la formarea sentimentului de unitate și identitate europeană. Pe parcursul formării, au învățat să prețuiască mai mult mediul înconjurător, au identificat alternative ecologice și au învățat cum pot să le folosească în viața de zi cu zi.
Interacțiunea în cadrul grupurilor multiculturale, abilitatea de a concepe mesaje, postere, prezentări, lecțiile motivante și interactive despre resursele naturale/ regenerabile, utilizarea limbii engleze pentru comunicare și căutare de informații și lucrul în echipă sunt doar câteva dintre cuvintele cheie care descriu această mobilitate.
Echipa Școlii Gimnaziale ,,Avram Iancu" a reprezentat cu succes instituția, evidențiindu-se prin comportament model și competențe cognitive specifice obiectivelor proiectului. Recunoașterea participării echipei noastre în acestă mobilitate s-a materializat prin obținerea Certificatului de Mobilitate Europass. Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Croația, în perioada 21 - 25 septembrie 2020.
Prof. Florica Iovan,
responsabil diseminare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:50 Ora standard a Europei de Est