Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Transmiterea subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

Simularea tehnică

Transmiterea subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

17.04.2007 Simularea tehnică a transmiterii subiectelor pentru tezele cu subiect unic la clasa a VII-a

 

Ministerul Educației și Cercetării organizează în dimineața zilei de mâine, 18 aprilie 2007, simularea transmiterii electronice a variantei de subiect pentru tezele cu subiect unic la matematică, clasa a VII-a, semestrul al II-lea al anului școlar în curs. Simularea se realizează fără elevi și fără subiecte reale, în 30% din cele 8734 unități de învățământ care școlarizează elevi de clasa a VII-a.
La nivelul fiecărui inspectorat școlar, comisia special desemnată pentru această activitate a stabilit lista unităților școlare incluse în simularea tehnică a transmiterii subiectelor, prioritate având acele școli la care accesul este dificil sau care se află la distanță mare de reședința de județ.
După ce vor intra în posesia variantei de subiect transmise de minister, membrii comisiei județene o vor distribui în condiții de securitate către unitățile școlare participante la simulare.
În derularea efectivă a acestei etape, se va avea în vedere faptul că în condițiile reale de desfășurare a acestui examen, ISJ/ISMB răspund de securitatea și confidențialitatea subiectelor din momentul în care le primesc și până acestea ajung în școli.
Reamintim faptul că, prin Metodologia aprobată în luna februarie a acestui an, disciplinele la care cei peste 225.000 de elevi de clasa a VII-a vor susține teze sunt limba și literatura română, matematică și limba și literatura maternă pentru cei aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă.
Calendarul de desfãșurare a tezelor cu subiect unic organizate pentru clasa a VII-a în anul școlar 2006-2007 are următoarea configurație:
- 4 mai 2007 - Matematica - probă scrisă
- 10 mai 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 17 mai 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă
Pentru elevii care au absentat la prima sesiune există o perioadă specială de teze după cum urmează:
- 5 iunie 2007 - Matematica - probă scrisă
- 8 iunie 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 12 iunie 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă.
Perioada specială de teze pentru elevii amânați, conform Art. 65 din Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar
- 21 august 2007 - Matematica - probă scrisă
- 23 august 2007 - Limba și literatura maternă - probă scrisă
- 28 august 2007 - Limba și literatura română - probă scrisă
Elevii sunt reprogramați să susțină fiecare teză la care au absentat numai o singură dată.
După încheierea simulării, fiecare inspectorat va elabora un raport pe baza informațiilor colectate de la fiecare școală participantă la simularea tehnică, document care va fi înaintat Ministerului Educației și Cercetării.
BIROUL DE PRESĂ

 



 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:53:37 Ora standard a Europei de Est