Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fac apel la instituțiile care pot ajuta copiii românilor plecați la muncă în străinătate

Să depună cereri de finanțare până pe 25 mai

Fac apel la instituțiile care pot ajuta copiii românilor plecați la muncă în străinătate

Instituțiile interesate să intre în programul pilot destinat sprijinirii copiilor cu părinți plecați în străinătate, lansat recent de Guvernul PNL, pot depune cererile de finanțare până pe data de 25 mai 2020.

România trece de mulți ani printr-un fenomen îngrijorător, milioane de români părăsind țara în căutarea unui trai mai bun. Costurile unui astfel de fenomen nu sunt doar economice, ci și sociale, cele mai recente date oficiale, de la sfârșitul anului 2019, arătând că peste 85.000 de copii au părinți plecați la muncă în străinătate. Numai în județul Bihor, pe care-l reprezint în Parlament, numărul copiilor lăsați acasă de părinți se apropie de 2.000, dintre care aproximativ 750 în Oradea.
După cum vedem, programul inițiat de Guvern a devenit o necesitate pentru că zeci de mii de copii rămân în țară în grija bunicilor sau altor rude, așteptând în fiecare zi ca părinții lor să se întoarcă acasă.
În aceste condiții, pentru controlul problemelor cu care se confruntă copiii, sprijinul constă într-un complex de măsuri care vizează: consiliere psihologică și consiliere vocațională, prevenirea abandonului școlar prin programe de tip after-school, masă la școală sau asigurarea de rechizite și materiale educative.
Programul va fi implementat prin finanțarea proiectelor depuse în acest scop de instituții guvernamentale și non-guvernamentale cu atribuții în domeniul incluziunii sociale, furnizori de servicii de consiliere școlară, instituții de cult, asociații religioase și școli publice și private din rețeaua școlară din România. Detalii despre acest program se găsesc pe site-ul AM POCU (http://mfe.gov.ro/programe/autoritati-de-management/am-pocu/), apelul fiind lansat la data de 26 februarie.
Fac un apel către toate aceste instituții să depună cereri de finanțare până la termenul de 25 mai 2020, astfel încât cele 30 de milioane de euro destinate acestui program pilot să poată fi folosite, în primă fază, pentru o parte din copiii români aflați în dificultate în țară. Copiii rămași acasă nu au lipsuri doar de natură materială, ci au mari probleme educative și psihologice, lipsa părinților afectând viața acestora.
De aceea, Guvernul PNL și-a luat angajamentul ca în următorul exercițiu financiar să fie folosite fonduri europene pentru toți copiii români ai căror părinți muncesc în străinătate.
Florica Cherecheș
deputat PNL de Bihor
vicepreședinte al Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților
președinte al Organizației Femeilor Liberale 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:24 Ora standard a Europei de Est