Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea

Mihai Jurca, directorul executiv al A.P.T.O.R.

Anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea

Începând cu anul 2015, Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune a fost structura responsabilă cu implementarea calendarului de evenimente din Oradea.

Calendarul de evenimente a fost gândit astfel încât pe perioadele cu cei mai mulți turiști (aprilie - octombrie și decembrie) să avem minimum două-trei evenimente la fiecare sfârșit de săptămână, în care sărbătorim specificul local. Calendarul de evenimente este în același timp și una din cele mai eficiente forme de promovare a destinației, multe din evenimente putând deveni în sine motive de vizitare a orașului. Cele mai bune exemple în acest sens sunt European Music Open, Festivalul Medieval sau Târgul de Crăciun Oradea.
Pornind de la aceleași principii și valori, anul acesta vom demara primul proiect de festival internațional din Oradea. Acesta va fi organizat în Cetatea Oradea în finalul lunii august începutul lunii septembrie. Poziționarea acestuia a fost gândită de la început nu ca și un concurent pentru festivalurile mari organizate deja la Cluj-Napoca sau București, ci ca un eveniment care să răspundă unui public în categoria de vârstă 20-40 de ani, activ, dinamic și iubitor de muzică live. Astfel, festivalul de la Oradea nu este doar un festival de muzică, ci un City Break Festival, care va vinde nu doar un bilet de festival, ci va promova un oraș cu adevărat turistic.
Festivalul va realiza un parteneriat cu unul din primii trei tour operatori din România pentru a promova și vinde abonamente de festival în care au incluse servicii conexe experienței de festival (transport, cazare, tururi ghidate, acces la obiective turistice, transfer local, transport local etc.). „The city break festival" este conceptul care stă la baza acestui demers cultural în Oradea.
Organizarea primului festival internațional de muzică din Oradea își propune: să promoveze conceptul de city break festival vânzând nu doar o experiență festivalieră, ci și o experiență de vacanță, de city break; să promoveze printr-o campanie națională și internațională Oradea și în special Cetatea Oradea; să atragă în Oradea un număr cât mai mare din segmentul de public tânăr activ; crearea primului festival internațional de muzică, la Oradea; să fie primul festival de zi din România, prietenos cu orașul și vecinii, al cărui program se va termina la ora 24.00; consolidarea investițiilor realizate în reabilitarea Cetății Oradea prin valorificarea acesteia într-un context muzical internațional.
Timp de trei zile, Cetatea din Oradea va deveni comoara nedescoperită a muzicii bune și a entertaiment-ului din România. Muzică din toate colțurile lumii, indie, pop, jazz și muzică modernă (electronică) vor fi prezentate pe trei scene de festival, fiind un festival relaxant și bogat în experiențe pe care le caută publicul activ de azi.
Programul festivalului va oferi activități și experiențe pe tot parcursul zilei, iar experiența muzicală va debuta după ora 14.00 la scena dedicată muzicii moderne (electronice). Începând cu ora 16.00 se va deschide și scena dedicată muzicii din toate colțurile lumii (World Stage) - amplasată în noul teatru de vară din bastionul Bethlen, iar începând cu ora 17.00 se va deschide scena principală, care va fi amplasată în curtea interioară.
La prima ediție ne propunem să atragem peste 5.000 de participanți din care peste 65% să fie în categoria de vârstă 24-45 de ani din Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Debrecen, Budapesta, Satu-Mare, Zalău,  București, Sibiu, Brașov, utilizatori activi ai canalelor de social media, persoane cu venituri medii și peste.
Bugetul evenimentului va fi de aproximativ 1 milion de euro din care A.P.T.O.R. va aloca 2.090.000 lei (435.000), buget pentru contractarea artiștilor de pe cele trei scene și toate cheltuielile aferente acestora (cazare, transport, masă etc.). Diferența de buget va fi atrasă din sponsorizări, parteneriate și vânzarea de bilete sau activitatea economică din festival. Ne dorim ca cea mai mare parte  activității economice din festival (food și băuturi) să fie derulată cu parteneri locali, în situația în care aceștia respectă nivelul de calitate și prezentare impus de standardele celorlalte evenimente de acest fel din România.
Mihai Jurca,
director executiv

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:39 Ora standard a Europei de Est