Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Apelul de proiecte pentru programul Fondul Științescu Oradea 2020

Fundaţia Comunitară Oradea lansează

Apelul de proiecte pentru programul Fondul Științescu Oradea 2020

Prin Fondul Științescu, Fundația Comunitară Oradea (FCO) dorește să stimuleze interesul şi să dezvolte abilitățile și potențialul tehnic al elevilor din județul Bihor prin finanțarea de proiecte educaționale ce propun o abordare multidisciplinară și aplicată a științelor.

Prin acest fond, F.C.O. oferă oportunitatea educatorilor pasionați de științe să dezvolte și să deruleze proiecte educaționale creative și inovatoare, bazate pe aplicații practice, cu scopul de a insufla pasiunea lor copiilor şi tinerilor între 6 şi 18 ani.
La cea de-a patra ediție a programului urmărim să finanțăm cel puțin 10 inițiative bihorene în valoare totală de 11.000 de dolari. Considerăm că apropierea tinerilor de lumea științei este un prim pas în a-i ajuta să înțeleagă utilitatea ei în viața de zi cu zi. Acest program le va trezi interesul pentru științe, le va dezvolta curiozitatea și imaginația, influențându-i în alegerea unei cariere în domeniul STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică).
Despre procesul de aplicare și scriere de proiect
Elevul în vârstă de 16 ani, Alexandru Slavoia, coordonator al proiectului „Gojdu STEM Club: Analiza apei râului Crișul Repede", beneficiar al unei finanțări în valoare de 7.525 lei în 2018, ne-a declarat următoarele: „Când am aplicat pentru Fondul Științescu aveam conturată în minte ideea de bază, dar nu știam exact cum se scrie un proiect și care sunt obligațiile legale pe care le implică. Am avut plăcerea să descopăr că nu e deloc greu mai ales că eram obișnuit ca elev să formulez idei și să descriu modul lor de aplicare pentru a arăta altora cum văd eu lucrurile. Procedura de raportare este foarte ușoară. În principal este necesară dovedirea achizițiilor prin facturi și chitanțe, la fel se întâmplă și în cazul prezentării activităților proiectului pentru care e suficient să ai câteva declarații de la participanți și imagini sugestive. Important e să faci lucrurile cât de bine poți, birocrația fiind minimă.
Echipa de la F.C.O. care se ocupă de Fondul Științescu mi-a oferit un mare sprijin în aceste aspecte ale proiectului și au fost mereu înțelegători oferindu-mi ajutor în completarea corectă a documentelor. Recomand Fondul Științescu deoarece șansele de finanțare în cazul proiectelor cu activități practice sunt foarte mari, singurul criteriu restrictiv fiind ca acestea să aibă ca domeniu de aplicare știință și tehnologia. Suma de bani acordată este mai mult decât suficientă, iar echipa FCO este foarte prietenoasă. Este o reală plăcere să colaborezi cu ei".
Nici activitățile ce țin de implementarea și raportarea în cadrul acestui apel de proiecte nu reprezintă o piedică în fața inițiativelor pro educație STEM, cum reiese din declarația unui alt tânăr: „Normal că nu aveam aceeași plăcere în a scrie rapoarte la finalul proiectului precum aveam atunci când livram atelierele meteo elevilor, dar a fost ceva constructiv. Am putut să observ cum se poate evalua un proiect. Pe partea de implementare e puțin mai mult de lucru. Aici e necesar să îți faci un plan de acțiune foarte bine pus la punct. Dacă ai asta, după, îți este mult mai ușor. Dar, și din implementare am cules doar lucruri care în prezent mă ajută enorm. Am învățat cum se organizează un proiect, am lucrat puțin și cu partea fiscală ș.a.m.d.
Proiectul a decurs foarte bine, cu mici modificări inevitabile pe parcurs, dar care nu au avut efect asupra rezultatelor. Cu siguranță recomand tuturor experiența Științescu, de la început până la final, mai ales că nu ești niciodată singur, ești sprijinit, înțeles, consiliat și motivat în permanență de echipa Fundației Comunitare Oradea", a declarat Alex Trandafir, elev în vârstă de 18 ani, coordonator al  proiectului Thunder Generation și  beneficiar al unei finanțări în valoare de 5909 lei în cadrul apelului de proiecte din 2019.
Toţi cei interesaţi de programul Fondul Științescu îşi pot înscrie proiectele până la data de 27 martie, ora 23.59, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe pagina web a programului Fondul Științescu Oradea: https://oradea.stiintescu.ro/detalii-inscriere/. Un juriu dedicat şi pasionat la rândul lui de ştiinţe va selecta proiectele cele mai merituoase pentru a fi finanțate.
Programul este implementat la nivel local de Fundația Comunitară Oradea, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, Fundația Elena Neagu, Golde Oradea, Qubiz, Decitex RO, Smartware, Sema Express, Nidec, Inter Broker de Asigurare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:15 Ora standard a Europei de Est