Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Cunoașterea și valorizarea meseriilor din domeniul turismului”

„Albumul cu meserii”

,,Cunoașterea și valorizarea meseriilor din domeniul turismului”

Vineri, 28 aprilie 2020, la Hotel DoubleTree by Hilton Oradea, s-a desfășurat seminarul interactiv cu tema „Albumul cu meserii - cunoașterea și valorizarea meseriilor din domeniul turismului".

Acțiunea organizată de Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea în parteneriat cu Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) în cadrul proiectului Erasmus „Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) National reference points(EQAVET-NRP-RO 2019) -  reţea partenerială 9 TURISM, s-a realizat cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, al Facultății de Științe Economice din Oradea, al Hotelului DoubleTree by Hilton Oradea, al Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR) și al Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR).
În prima parte a activității au fost dezbătute teme referitoare la: oferta educațională, nivel preuniversitar și universitar; factori de influență ai sistemului educațional; tendințe pe piața forței de muncă din industria ospitalității; tehnici moderne de promovare a destinației turistice.
 Au fost prezentate temele: Învățământ preuniversitar: oferta educațională județeană pentru domeniul de formare profesională „Turism și alimentație"- prof. ing. Florian Mieluț,  inspector școlar pentru învățământ profesional și tehnic, Inspectoratul Școlar Județean Bihor; Învățământ universitar: oferta educațională specializarea Turism - prof. univ. dr. habil. Alina Bădulescu, decanul Facultății de Științe Economice din Oradea; evenimentul național „Ziua porților deschise în industria ospitalității din România" - Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR); Societatea informațională și noile tehnologii - impactul asupra dezvoltării turismului, Horea Abrudan, inspector școlar pentru managementul resurselor umane, Inspectoratul Școlar Județean Bihor; Oradea - oraș turistic, Mihai Jurca, directorul executiv al Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR); VLOGGING-ul, ca tehnică modernă de promovare a destinației turistice: Oradea, prin proiectul „Cronicari digitali" - Mihai Jurca, directorul executiv al Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) și proiectul  „România Food Tours" - Călin Ile, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR).
Tema centrală a seminarului a fost scurtmetrajul „Călătoria profesională" care prezintă activitățile desfășurate cu elevii clasei a X-a, calificarea Tehnician în turism, în colaborare cu agenții economici de profil - parteneri pentru practica elevilor, cu scopul cunoașterii meseriilor și a profesioniștilor din industria ospitalității, profesor coordonator Simona Ardelean, director adjunct, profesor colaborator Dora Negruțiu, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea.
În a doua parte a activității s-a desfășurat workshop-ul cu tema „Profesori și profesioniști", la care au participat: profesori de specialitate (Turism și alimentație) de la unitățile de învățământ de profil din Oradea și județul Bihor, de la unitățile de învățământ partenere în rețeaua R9 - Turism (Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti", Timișoara, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București, Colegiul Economic Viilor, București, Colegiul Economic  Hermes, Petroșani, Colegiul UCECOM „Spiru Haret", București); profesioniști din industria ospitalității, de la Hotelul DoubleTree by Hilton Oradea, invitați din domeniul educației nonformale.
În cadrul workshop-ului „Profesori și profesioniști", coordonat de prof. ec. Simona Ardelean, director adjunct, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea și  ec. Daniela Lazăr, general manager Hotel DoubleTree by Hilton, Oradea, au fost abordate temele: ,,Evoluția locurilor de muncă în industria ospitalității: activitatea de „Observator" și „Cross exposure" - Aida Bălăceanu, director cazare, Mircea Ciadi, director alimentație publică, Hotel DoubleTree by Hilton, Oradea; Comunicarea - Mihaela Tatu, trainer și coach Profesional Public Speaker; Team player - Radu Szekely, executiv director la Winsedswiss.
Seminarul a oferit cadrul unor schimburi de informații, de experiență, prezentării tendințelor de dezvoltare a învățământului profesional și tehnic, modalități de adaptare a ofertei educaționale a unităților de învățământ pentru a răspunde nevoilor comunității locale.
Activitatea a fost sponsorizată de: Hotel DoubleTree by Hilton Oradea, Selgros Oradea, Coca-Cola România, Julius Meinl România, Cofetăria Pigalle Oradea.
Prof. ec. Simona Ardelean & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (66 de poze) în Galeria foto: ,,Cunoașterea și valorizarea meseriilor din domeniul turismului”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:40 Ora standard a Europei de Est