Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Managementul activităților turistice școlare”

O carte este o bucurie și un pas înainte

„Managementul activităților turistice școlare”

Cartea „Managementul activităților turistice școlare” este un rezultat al bogatei experiențe pe care autorul, profesorul Ioan Mocan, o are în domeniul turismului școlar, ca urmare a coordonării timp de mai mulți ani a instituției județene specializate în acest domeniu.

 Lucrarea abordează un subiect despre care s-a scris destul de puțin la noi și reprezintă un excelent instrument de informare în domeniu, contribuind semnificativ la o bună cunoaștere a modului în care trebuie să se desfășoare activitățile  turistice cu elevii.
 Ideea de bază a cărții este că turismul pentru copii și tineret, desfășurat în mod organizat alături de celelalte activități extracurriculare, trebuie conceput ca o activitate recreativă, dar și ca una instructiv-educativă, ca o prelungire a ceea ce se petrece în școală din punct de vedere educativ.  Că educație eficientă se poate face nu numai între pereții unei clase și coperțile unei cărți, ci și în afara acestora. Cu alte cuvinte „Nu închideți opera de educație în clasă!”
 Un educator de vacanță
 În cele șapte capitole ale lucrării, autorul prezintă etapele necesare realizării cu succes a activităților turistice, fie că este vorba despre drumeții, excursii, tabere sau plimbări și vizite tematice. De asemenea, dă exemple de programe, dar și posibile itinerarii pentru tabere și excursii, precum și concluziile unui studiu privind tabăra ideală în opinia elevilor și părerea cadrelor didactice despre acest subiect. Pe lângă numeroasele exemple de jocuri și activități care se pot desfășura în excursii și tabere, cartea conține și exemple de bună practică în ceea ce privește educația ecologică sau educația pentru un comportament civilizat, contribuind totodată la dezvoltarea la elevi a dragostei și respectului față de natură. De asemenea, un aspect foarte important în activitățile turistice școlare îl reprezintă regulile de acordare a primului ajutor în caz de accidente.
 Cartea, scrisă într-o manieră foarte accesibilă, se adresează în primul rând educatorului care într-o excursie sau tabără  trebuie să fie, de-a lungul unei zile, așa cum spune autorul, dascăl, ghid, actor, prieten, psiholog, soră medicală, părinte de ocazie...          
 Este o carte pentru dascălii care nu rezistă entuziasmului copiilor pentru activitățile turistice, o sursă de inspirație și un instrument de a-i convinge pe cei mai tineri că un cadru didactic care se respectă trebuie să fie și un adevărat educator de vacanță. Un lucru deloc ușor, dar care, ca multe altele, se poate învăța. (Angelica B. )

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 10:11:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...