Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un atelier de descoperire antreprenorială

Miercuri, 4 martie, la Primăria Oradea

Un atelier de descoperire antreprenorială

Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, cu sprijinul Primăriei Oradea, organizează miercuri, 4 martie 2020, ora 11.00, în Sala Mare a Primăriei Oradea, atelierul de descoperire antreprenorială în domeniul ,,Cosmetice și suplimente alimentare, sănătate și tehnologii de producție avansate."

Atelierele de descoperire antreprenorială fac parte din măsurile de  implementare a ,,Strategiei de Specializare Inteligentă". Acestea vor fi urmate de un apel de preselecție a fișelor de proiecte care vor sta la baza proiectelor ce urmează a fi depuse în perioada 2021 - 2027.
Acest demers reprezintă o continuarea a eforturilor de susţinere a iniţiativelor de specializare inteligentă şi de consolidare a paşilor necesari pentru a asigura succesul în perioada de programare 2021- 2027.
Specializarea inteligentă este un concept promovat de Uniunea Europeană care presupune identificarea ariilor regionale competitive și concentrarea eforturilor de inovare în direcțiile respective. Specializarea inteligentă are ca obiectiv creşterea competitivităţii economice prin concentrarea resurselor în domeniile competitive şi cu potenţial de excelenţă (cercetare-dezvoltare-inovare) la nivel regional, în vederea transformării structurale a economiei.
Inovarea reprezintă introducerea pe piaţă de noi produse (bunuri şi servicii) sau de produse (bunuri şi servicii) semnificativ îmbunătăţite, care presupun procese noi sau semnificativ îmbunătăţite de producţie sau de furnizare de servicii.
Inovarea la nivel de produs şi proces poate fi însoţită de noi metode şi modele (de organizare, de marketing, de comercializare etc.) sau metode şi modele semnificativ îmbunătăţite. Inovarea se bazează pe utilizarea cunoştinţelor, a tehnologiei şi  ţine cont de oportunităţile existente pe piaţă, de trenduri europene, globale. Noutatea sau îmbunătăţirea în general se raportează la ceea ce există deja pe piaţa internă, însă pot exista şi inovaţii disruptive, ceea ce înseamnă inovare, prin care sunt create pieţe noi sau sunt reconfigurate cele existente. Produsele (bunuri sau servicii) noi sau semnificativ îmbunătăţite trebuie să aibă valoare pe piaţă. Cadrul european pune accent pe utilizarea tehnologiilor generice esenţiale în procesul de inovare.
Informații suplimentare legate de specializarea inteligenta pot fi găsite accesând link-ul următor: https://www.inno.ro/ro/knowledge-hub/resurse/detalii/news/strategia-de-specializare-inteligenta-a-regiunii-de-dezvoltare-nord-vest-ris3-nv/ .
Mesajul întâlnirii este: ,,Dacă ai un proiect într-unul dintre aceste domenii, hai să punem inovarea la cale:
https://www.facebook.com/events/653795638716948/?notif_t=plan_user_invited¬if_id=1582613444783659".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:53 Ora standard a Europei de Est