Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„De Dragobete să iubim românește!”

La Lunca

„De Dragobete să iubim românește!”

La Școala Gimnazială Nr. 1 Lunca, județul Bihor, ziua de 24 februarie a fost un nou prilej de sărbătoare și voie bună, celebrându-se Dragobetele, ziua îndrăgostiților, a iubirii și a prieteniei în cultura tradițională românească, alături de ,,Valentine's Day" (14 februarie), versiunea englezească a acesteia.

Pe lângă activitățile instructiv-educative prevăzute în programa școlară a disciplinei Limba engleză, în școala noastră desfășurăm o serie de activități extracurriculare având ca obiective principale: stimularea elevilor pentru exprimarea orală și în scris într-o limbă de circulație internațională, dezvoltarea gândirii critice și a spiritului competitiv al elevilor, dezvoltarea simțului estetic, diminuarea violenței în mediul școlar, cultivarea de atitudini de înțelegere și acceptare a diferențelor culturale între popoare.
Astfel, în cadrul proiectului educațional la nivel de școală „Valentine's Day versus Dragobete", în intervalul 10 - 24 februarie, elevii claselor III-VIII, îndrumați de doamna prof. de limba engleză Șerb Amelia Iulia (organizator principal), au creat desene și felicitări personalizate pe tema dragostei, au confecționat un minunat „lanț al iubirii și al prieteniei", au pregătit cântece și poezii în limba engleză (,,Oh, my darling Valentine!", ,,Love your friends!", ,,Love" etc.) interpretate în cadrul miniprogramului cultural - artistic susținut în cabinetul de informatică al școlii în data de 21 februarie, ce a fost urmat de două prezentări PowerPoint conținând informații relevante pentru cele două sărbători. De Dragobete am organizat un concurs de felicitări pe mai multe secțiuni la finalul căruia cei mai talentați elevi au fost recompensați cu premii în diplome și...ciocolată!
La finalul acestor activități elevii școlii noastre au înțeles necesitatea păstrării tradițiilor populare ca parte a identității noastre culturale. Totodată ei au aflat cât de norocoși suntem noi românii că avem ocazia „să ne îndrăgostim nebunește" de două ori în fiecare an. Ei își vor aminti cu siguranță pe viitor de zicala: „Dragobetele sărută fetele!" Dar să nu uite că iubirea este un dar divin: „Dragostea este îndelung răbdătoare, este plină de bunătate, dragostea nu pizmuiește, dragostea nu se laudă, nu se umflă de mândrie, nu se poartă necuviincios, nu caută folosul său, nu se mânie, nu se gândește la rău, nu se bucură de nelegiuire, ci se bucură de adevăr, acoperă totul, crede totul, nădăjduiește totul, suferă totul. Dragostea nu va pieri niciodată".(1Corinteni 13:4-8 VDC)
Șerb Amelia Iulia
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „De Dragobete să iubim românește!”

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:01:15 Ora standard a Europei de Est