Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat

Vin alegerile universitare!

Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat

La conferința de presă de miercuri (19 februarie 2020), de la Universitatea din Oradea, domnul rector Constantin Bungău și domnul Aurel Vasile Căuș, președinte interimar al Senatului universitar și-au prezentat bilanțul realizărilor pe anul 2019, mandatele lor expirând.

Răspunzând întrebărilor, domnul rector s-a exprimat deschis că dacă alții-l vor, domnia sa socotește că nu merită să refuze o a treia ofertă, alegere în fruntea Universității.
,,Dacă ești susținut de oameni valoroși din Universitate, cred că merită să-ți dorești acest lucru"
Nu ești pus politic, nu ești desemnat politic și eu zic că e un lucru care contează foarte mult. Și faptul că Universitatea este neutră din punct de vedere politic, am menținut-o (opt ani, două mandate - n.n.). Nu din punct de vedere al colaborărilor, dar n-am avut în cei opt ani de rectorat o dată o ingerință de la un partid. U.O. este un colaborator foarte bun cu decidenții politici, dar nu este înregimentată politic. Să nu credeți că am ceva cu oamenii politici, chiar trebuie să fii partener cu ei și ei cu noi. Țin cont de părerile lor, ne ajutăm reciproc și le mulțumesc, dar contează foarte mult că Universitatea nu este a unui partid. Pentru comunitate este un lucru foarte bun", susține domnul rector Constantin Bungău.
,,Îmi voi depune candidatura"...
,,Îmi voi depune candidatura în perioada din calendar; mi se pare că este între 16 și 20 martie (2020), pentru funcția de rector... Nu este un concurs, ci un scrutin!
2019 a fost cel mai bun an pe care l-a avut Universitatea din Oradea în ultimii opt ani, cel puțin de când sunt eu rector"!
Aveam apoi să aflăm și cauza. ,,A fost un buget foarte generos, de 234 de milioane de lei, cu 35 la sută mai mare decât cel precedent. Nu am avut probleme de salarii, din contră, am acoperit și Legea 85 (restanțele salariale 2008-2011 pe care guvernul le-a livrat anul trecut, mai avem de dat colegilor 30 la sută). Am startat foarte-foarte multe proiecte la Universitatea din Oradea, granturi de toate felurile pentru dezvoltarea resursei umane, de cercetare și foarte multe pentru studenți. Să îmbunătățim activitatea și să avem o rată de succes mai mare în procesul de învățământ, să umblăm la reducerea abandonului... 350-400 de colegi au fost angrenați în granturi, proiecte... Este o concurență mare pe piața învățământului superior și atunci trebuie să fii tot mai bun pentru ca studenții să vină la tine la Universitate". În continuare, domnul rector a arătat ce s-a făcut și ce trebuie făcut pentru a fi competitiv a vorbit și despre planul (operațional) managerial pe ultimii patru ani, ai cărui indicatori au fost atinși în totalitate, chiar îndepliniți peste 90 la sută. ,,Asta nu înseamnă că nu putem face lucrurile mai bine. Eu nu sunt mulțumit întotdeauna"...Unul dintre indicatorii propuși pentru creștere a fost cel legat de numărul de studenți străini. În 2019 s-a depășit cifra de 1.000 (1036, parcă, iar în 2020, 1.052).
,,A crescut extrem de mult confortul studenților" 
La capitolul studenți, și doamna prorector Ligia Burtă, prezentă la conferință a punctat, vorbind despre situația foarte bună din căminele studențești, ,,care s-au dotat și modernizat într-o manieră semnificativă, în sensul că a crescut extrem de mult confortul studenților". Iar domnul rector a completat subliniind că ,,vom introduce și la cămine funcțiile smart de securitate, acces la alte facilități pe bază de cartelă, soft de telefon, acces informatizat"...
De la președintele interimar al Senatului universitar, domnul conf. univ. dr. Aurel Vasile Căuș (care a ,,guvernat" doar din iulie 2019), am aflat că
,,Senatul și-a încheiat mandatul luni (17 februarie)"
Raportul pe perioada mandatului 2016-2020 va fi încărcat pe site-ul Universității. Deci de luni, nu există un președinte. Studenții și-au ales deja conducerea în Senat. Despre rezultatele înregistrate la nivelul Senatului poate vorbi cel mai bine fostul președinte, domnul prof. univ. dr. Sorin Curilă. Președintele interimar nu-și arogă merite decât în direcția în care a acționat pentru îmbunătățirea Cartei Universității, pentru a fi avizată de minister, precum și pentru reașezarea, reconstrucția unor relații de colaborare (și mai puțin de subordonare și control) între Senat și Consiliul de administrație, dar și cu comunitatea (Dezvoltarea relațiilor cu Primăria Oradea, Consiliul Local și Consiliul Județean).
Ar mai fi de spus, dar începe campania și le mai lăsăm să se cimenteze!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Domnul rector Constantin Bungău vrea și un al treilea mandat.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:06 Ora standard a Europei de Est