Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea are un buget de investiții de peste 150 milioane de euro în 2020

Domnul primar, ing. Ilie Bolojan

Oradea are un buget de investiții de peste 150 milioane de euro în 2020

Primarul Ilie Bolojan a vorbit în cadrul conferinței de presă de marți, 18 februarie 2020 despre unul dintre cele mai importante proiecte supuse aprobării în ședința Consiliului Local de marți, respectiv despre proiectul privind aprobarea bugetului consolidat de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2020.

Primarul Ilie Bolojan a precizat: „Proiectul de buget cuprinde de fapt modalitatea de cheltuire a banilor colectați  de la orădeni sau din alte surse în cursul acestui an, pe care Primăria Oradea o propune Consiliului Local. Astfel, avem venituri proprii de cca 467 milioane lei, bani pe care îi colectăm din taxele și impozitele orădenilor. Din această sumă, cca 250 milioane lei (cca 52 milioane euro) reprezintă impozitele pe salarii. Prin urmare, grosul sumelor încasate din taxe și impozite provine din economia locală. Așa cum se știe, cu cât numărul de locuri de muncă în economia locală este mai mare și cu cât nivelul salarizării este mai bun, cu atât cresc și veniturile la bugetul local. Veniturile din impozitele pe proprietăți reprezintă alte 130 milioane de lei".
150 milioane de euro - buget pentru investiții
Din aceste taxe și impozite, pentru investiții s-a reușit alocarea sumei de 83 milioane lei, ceea ce reprezintă 18% din veniturile de anul acesta.
„Este o sumă importantă pentru că cel mai important capitol din buget pentru orădeni e cel legat de investiții. Prin urmare, este important să se știe ce bani investește Primăria Oradea în folosul orădenilor din taxele și impozitele colectate de la aceștia sau din alte surse", a completat primarul Ilie Bolojan.
Anul acesta bugetul de investiții se va ridica la suma de 725 milioane lei, deci peste 150 milioane de euro și este compus din trei părți: 1/3 o reprezintă sumele ce vin de la bugetul local (83 milioane lei), plus economiile cumulate din anii trecuți (82 milioane lei), plus redevența de la Termoficare către Primărie (60 milioane lei), 1/3 bani europeni pe care îi avem programați să îi tragem în acest an și 1/3 credite bancare pe care Primăria Oradea le-a contractat în anii trecuți și care vor fi folosite anul acesta.   
E vorba de două credite bancare, unul de la Banca Europeană de Investiții de 106 milioane lei, din care anul acesta se va finaliza de exemplu drumul expres, extinderea Unității de Primiri Urgențe etc, iar celălalt credit este practic o linie de credit de la Banca Comercială Română de 100 de milioane lei, bani care vor fi folosiți ca o rezervă pentru tragerea banilor europeni. Practic, Primăria își propune să folosească acești bani pentru proiectele europene, iar apoi să îi fie rambursați până la finalul anului.
Municipiul Oradea nu a contractat în acești ani împrumuturi decât pentru finanțarea sau cofinanțarea unor investiții și deloc pentru consum, a mai arătat primarul Ilie Bolojan.
Numărul lucrărilor de investiții, echivalent cu numărul zilelor unui an calendaristic
Primarul Ilie Bolojan a vorbit și despre volumul investițiilor în Oradea: „Avem cam o lucrare/zi calendaristică, deci avem 365 de lucrări de investiții în Oradea, din care cca 75 de proiecte finanțate din bani europeni, alte 100 de proiecte la Direcția Tehnică, 30 la Termoficare, 16 la Compania de Apă și cca 150 la Direcția de Patrimoniu Imobiliar. Anul 2020 va fi așadar un an în care  principalele obiective vor fi să corelăm toate aceste șantiere, să ținem ritmul lucrărilor, să supraveghem constructorii și să producem cât mai puțin deranj posibil".
În ceea ce privește cheltuielile, municipalitatea are cca 60 milioane de lei cheltuieli de funcționare, ceea ce reprezintă 12,8% din veniturile totale ale orașului. (B.P.)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:42 Ora standard a Europei de Est