Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost înființat primul cluster de geotermalism din România

Miercuri, la Primăria Oradea,

A fost înființat primul cluster de geotermalism din România

Miercuri, 12 februarie 2020, în Sala Mare a Primăriei Oradea, a fost semnat actul constitutiv și statutul „Asociaţiei Clustherm Transylvania". Scopul acesteia este de a crește competitivitatea economică a Asociației Clustherm Transylvania și a membrilor, atât în plan național, cât și în plan internațional, prin valorificarea resurselor geotermale, termo-minerale, minerale terapeutice și minerale naturale. Asociaţia este una neguvernamentală, apolitică, nonprofit şi independentă, nesubordonată vreunei alte persoane juridice.

Municipiul Oradea a fost ales, în data de 29 ianuarie, să dețină funcția de președinte al consiliului director pentru o perioadă de 2 ani. Sediul Asociaţiei Clustherm Transylvania este în Oradea, pe Str. Alexandru Cazaban nr. 49.
Asociația are un număr de 35 de membri. Printre membrii fondatori ai asociației se numără reprezentanți ai mediului de afaceri (12), instituții de învățământ (4), instituții publice (17), precum și asociații de suport în activitate (2). Membrii provin din patru județe din nord-vestul României: Bihor, Cluj, Satu Mare și Bistrița-Năsăud.
Din partea Municipiului Oradea au luat cuvântul Mircea Mălan, viceprimar și Oana Necula, angajată în cadrul Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională și, totodată, președintele Consiliului director al noii Asociații. „Oradea are mai multe proiecte care vizează valorificarea zăcământului de apă geotermală și am decis să ne alăturăm acestei Asociații pentru a dezvolta, în continuare, această componentă de geotermalism. Urmează să depunem, în perioada imediat următoare, un proiect prin intermediul clusterului ce vizează realizarea a trei laboratoare de analiză a apei geotermale", a spus viceprimarul Mircea Mălan.
Cei prezenți au precizat că înființarea primului Cluster pe geotermalism din România reprezintă un moment istoric, care va aduce doar beneficii.
Asociaţia îşi poate desfăşura activitatea pe întregul teritoriu al României şi în străinătate. Totodată, în funcţie de necesităţi, asociaţia îşi poate constitui filiale și sucursale, în ţară sau străinătate, prin decizia Adunării Generale, în condițiile legii.
Asociaţia va acţiona în vederea atingerii următoarelor obiective: crearea și dezvoltarea unui cadru favorabil pentru activitatea Asociației Clustherm Transylvania; creşterea capacităţii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI) prin stimularea cooperării între instituţii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI), întreprinderi și alte entități, precum şi prin creşterea accesului întreprinderilor la infrastructuri și servicii de cercetare - dezvoltare - inovare (CDI); identificarea şi promovarea iniţiativelor care genereaza produse şi servicii inovatoare de interes pentru Asociaţia Clustherm Transylvania, dar și generarea de proiecte de cercetare, dezvoltare si inovare (CDI), cu și/sau pentru membrii Asociaţiei Clustherm Transylvania; promovarea, încurajarea și susținerea învățământului, dar și a spiritului antreprenorial, prin propunerea de soluții pertinente pentru sectoarele de interes ale Asociaţiei Clustherm Transylvania, inclusiv generarea și dezvoltarea de proiecte strategice în acest sens; sprijinirea transferului de cunoștințe și susținerea activității economice a membrilor, prin derularea unor achiziții comune și prin creșterea intensității activităţilor comerciale între membrii Asociaţiei Clustherm Transylvania, pe de o parte, dar și prin derularea unor activități comerciale, în comun ale membrilor, cu alte entități din afara Asociaţiei Clustherm Transylvania; susținerea, promovarea și implicare în generarea unor proiecte de interes comun, inclusiv proiecte de dimensiuni mari, transfrontaliere, prin crearea unor mecanisme colaborative, precum și a unor instrumente și canale optime pentru gestionarea eficientă a informațiilor și oportunităților pentru Asociaţia Clustherm Transylvania și membri; identificarea oportunităților de colaborare în direcția susținerii Asociaţiei Clustherm Transylvania și a membrilor, prin diverse programe, parteneriate, intrumente și/sau operațiuni bancare sau nonbancare, precum și atragerea de resurse (investiţii, fonduri europene, scheme de ajutor de stat, fonduri de risc etc) pentru dezvoltarea Asociaţiei Clustherm Transylvania și a membrilor; promovarea intereselor Asociaţiei Clustherm Transylvania prin organizarea și/sau participarea de/la evenimente (forumuri, simpozioane, conferințe, seminarii, dezbateri etc); promovarea de inițiative legislative menite să corecteze - sau, după caz - să reglementeze anumite aspecte de interes pentru Asociaţia Clustherm Transylvania și membri; desfășurarea oricăror activități necesare atingerii scopului și obiectivelor asocierii, inclusiv a unor activități cu caracter economic, dar și oferirea unor donații și/sau burse de studiu sau perfecționare.
Patrimoniul inițial, la data constituirii Asociaţiei Clustherm Transylvania, în valoare de 17.500 lei, este format din aportul egal al fiecărui membru fondator, cu o participare în valoare de 500 lei/ membru.
Consiliul Director va avea în special rol de coordonare și va fi compus din opt persoane, fiecare dintre acestea reprezentând un membru al Asociației Clustherm Transylvania: un președinte, șase vicepreședinți și un secretar general. Prima componență nominală a Consiliul Director este următoarea:
1. Preşedinte: Nicula Oana-Laura, reprezentant al membrului Municipiul Oradea;
2. Vicepreşedinte: Fechete Dumitru, reprezentant al membrului Aqua President SRL;
3. Vicepreşedinte: Apahidean Dorin, reprezentant al membrului Salina Turda SA;
4. Vicepreşedinte: Barbara Zoltán, reprezentant al membrului Solarex SRL;
5. Vicepreşedinte: Toader Valentin, reprezentant al membrului Universitatea Babeș-Bolyai;
6.Vicepreşedinte: Trișcă Andrei-Simion, reprezentant al membrului Comuna Sânmartin;
7. Vicepreşedinte: Dîncu Ionel, reprezentant al membrului Asociația Parteneriat Gal Ținutul Haiducilor;
8. Secretar general: Dodescu Anca-Otilia, reprezentant al membrului Universitatea din Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:44 Ora standard a Europei de Est