Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Éva Heyman - 13 februarie 1931 - 17 octombrie 1944

Astăzi, în Parcul ,,Nicolae Bălcescu” din Oradea, pentru

Éva Heyman - 13 februarie 1931 - 17 octombrie 1944

Pe data de 13 februarie 1931 s-a născut Éva Heyman. Cu siguranță ar fi avut un viitor strălucit, Éva visând să devină fotoreporter, îi plăcea să studieze! A trăit atât de puțin, fiind unul din cei 1.500.000 copii care și-au găsit sfârșitul în cel mai crud mod cu putință.

O cunoaștem pe Éva prin intermediul condeiului, prin prisma jurnalului scris de ea în perioada 13 februarie 1944 - 30 mai 1944.
La împlinirea vârstei de 13 ani, Éva scria primele rânduri în jurnal. Descrie cadourile primite și cadrul în care și-a petrecut aniversarea zilei de naștere, un cadru restrâns, și cu lipsurile provocate de război: „Am împlinit 13 ani ... Înainte de ziua mea de naștere invitam lume. Dar deja anul trecut nu au fost la mine decât două cele mai bune prietene ... Am servit ceai cu sandviciuri și tort Sacher. Până acum, de ziua mea serveam ciocolată cu frișcă și cozonac, dar acum nu avem suficient lapte, deoarece e război ...".
Din primele pagini ale jurnalului, Éva ilustrează transformările odioase din urbea de pe Crișul Repede cauzate de cel de-al doilea  război mondial.
Copilăria Évei era deja mutilată de monstruozitatea războiului. A fost puternic marcată de faptul că Marta, prietena ei, a fost dusă de naziști în Polonia.
Viața Évei a fost răvășită de legislația antievreiască, de gândul că Oradea ar putea fi bombardată, de intrarea trupelor naziste în Budapesta, de confiscarea lucrurilor personale, de izgonirea evreilor orădeni din propriile case, de obligativitatea purtării semnului distinctiv steaua galbenă, de arestarea tatălui ei, de închiderea în ghetou, de interogatoriile din birourile fabricii de bere, totul culminând cu deportarea, în vagoane de animale, a evreilor în lagărele morții.
De multiple ori Éva exprimă dorința de a trăi: „Vreau să rămân în viață cu orice preț"; „Eu nu vreau să mor deoarece abia am trăit", „Dar eu nu vreau să mor, micul meu Jurnal, eu vreau să trăiesc, chiar dacă din toată circumscripția numai eu, singură, aș rămâne aici. Aș aștepta sfârșitul războiului într-o pivniță, într-un pod sau în orice gaură". Un strigăt pe care-l repetă de mai multe ori, atunci când frica este concretă. Ne emoționează acest strigăt, cu atât mai mult cu cât vocea Évei a fost redusă la tăcere cu forța, suprimată într-un mod atroce.
Deși s-ar fi agățat de viață cu orice preț, Éva Heyman a fost deportată, și-a găsit sfârșitul în lagărul Auschwitz, unde, în octombrie 1944, a fost împinsă spre „duba morții" chiar de către doctorul Mengele.
În amintirea tuturor copiilor evrei care au fost deportați din Oradea a fost înălțat, la data de 15 octombrie 2015, de către Asociația Tikvah, Memorialul Éva Heyman, în parcul Nicolae Bălcescu, acel loc unde în 1944 speranțele evreilor erau spulberate, unde dezumanizarea lor era vizibilă, aceștia fiind încărcați în vagoane de animale, supraglomerate, fără condiții minime de igienă, fără apă, fără aer, fără nici o vină, trenurile se îndreptau spre lagărele morții.
La 75 de ani de la eliberarea lagărului Auschwitz de armata rusă, acum când numărul supraviețuitorilor devine tot mai restrâns, avem datoria de a cunoaște trecutul istoric, răul absolut care a cuprins și Oradea, de a ne aduce aminte!
Fapt pentru care azi, 13 februarie 2020, ne aducem aminte de Éva Heyman, de setea ei de cunoaștere, de bucuriile ei, de plăcerea de a face sport, de pasiunea de a se plimba cu bicicleta, de dorința ei de a deveni fotoreporter, de cărțile pe care le lectura, de prieteniile ei.
Îi suntem  recunoscători pentru faptul că ne-a lăsat mărturie trăirile ei! Memoria ei este păstrată și la Muzeul Istoriei Evreilor din Oradea, unde îi este dedicată o parte a expoziției.
Împreună cu elevii înscriși în proiectul Ambasadorii Memoriei, însoțiți de cadrele didactice, vom aduce un omagiu copilei Éva Heyman, în data de 13 februarie 2020, ora 13, la Memorialul Éva Heyman, din Parcul Nicolae Bălcescu.
Cu acest prilej, elevii vor preda eseurile cu titlul ,,Destinul Orașului Oradea și al comunității evreiești fără Holocaust".
Cuprinși de speranța ca astfel de crime să nu mai aibă loc, vom lăsa în amintirea Évei o mică floare.... într-un mod inedit.
Vă aşteptăm!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:36:04 Ora standard a Europei de Est