Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.)

Fundația Comunitară Oradea lansează

A doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.)

Fundația Comunitară Oradea (F.C.O.) consideră că tinerii pot însufleţi comunitatea din care fac parte și o pot face mai cu folos dacă sunt sprijiniți, îndrumați și li se oferă oportunitatea de a se implica și de a dezvolta proiecte cu impact pozitiv şi în concordanţă cu aşteptările lor.

Astfel, F.C.O. lansează a doua ediție Youth CommUNITY (Y.C.U.), un program gratuit pentru elevii și studenții din județul Bihor la care sunt invitați să se înscrie tineri cu inițiativă. Recrutarea membrilor se desfăşoară în doi paşi: completarea unei aplicații online, care se poate accesa prin link sau cod QR (în perioada 8 - 16 februarie), urmată de o discuţie față în faţă purtată între postulanţi şi membrii „seniori", colegii lor cei mai merituoşi, participanţi la ediţia anterioară (în perioada 17-21 februarie).
În cadrul ediției anterioare, 60 de tineri hotărâţi şi energici au participat la ateliere de dezvoltare personală, activități de formare profesională, voluntariat și sesiuni de mentorat, din care au luat naștere opt inițiative comunitare de mare valoare. Mai apoi, două dintre acestea, „Caravana Științei", proiect iniţiat de Alex Slavoia, elev la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" și „Deplastificat", proiect iniţiat de Andra Cloștorfeanu, elevă la Colegiul Național „Mihai Eminescu" au intrat în cursa pentru obținerea unui grant în cadrul „Bursei Talentelor", reuşind să mobilizeze pentru implementarea lor peste 31.000 lei.
Noua ediție își propune să recruteze alți 60 de tineri, care alături de nouă membri „seniori" vor parcurge același traseu de formare, ce se va finaliza cu o tabără pentru tinerii cei mai implicaţi. Pentru început, va exista o perioadă intensivă de acomodare, ce cuprinde trei luni pline de provocări, procese de autocunoaștere și „ucenicie", urmând ca cei mai implicați dintre aceștia să devină membri Y.C.U.. Odată ajunși membri, între lunile iunie și decembrie tinerii au prilejul de a se implica direct in F.C.O. și de a dezvolta activități proprii, inclusiv proiecte destinate „Bursei Talentelor" sau „Fondului Științescu".
De asemenea, în luna septembrie se va desfășura o tabără de scriere de proiecte pentru membri, cei mai activi dintre aceștia având oportunitatea de a participa la un schimb de experiență în străinătate.
„Accentul în acest program este pus atât pe dezvoltarea și susținerea individuală a fiecărui membru care intră în program -și aici vorbim despre tineri cu nivel de pregătire diferit, cu motivații și obiective personale diferite, de vârste diferite, cât și pe latura comunitară, pentru că echipa care se va forma va avea ca obiectiv dezvoltarea de activități și proiecte cu impact pozitiv în comunitate, pentru care vor putea accesa resurse financiare prin programul „Bursa Talentelor" și prin „Fondul Științescu". În acest program traseul fiecărui membru este unic, principiile comune și spiritul de inițiativă fiind elementele care vor suda echipa. Pe termen lung, ne propunem să formăm o veritabilă comunitate de tineri performanți care e preocupată constant de problemele din comunitate, care acționează și caută mereu soluții și nu doar privește resemnat de la margine", a declarat Mark C. Lukács, Youth Manager, Fundația Comunitară Oradea.
Răspunsul la întrebarea „De ce s-ar înscrie tinerii în acest program?" e simplu: pot fi parte activă la o multitudine de oportunități la care poate nici nu s-au gândit până atunci. Pentru mine, cea mai utilă experiență a fost networkingul de care am avut parte: am intrat în contact cu F.C.O. și am fost imediat absorbită de tot ceea ce fac oamenii minunați din Fundație. Voluntariatul și toate proiectele demarate de către aceștia erau la un nivel mai înalt decât orice proiect în care fusesem implicată până în acel moment. De asemenea, cu ajutorul Youth CommUNITY, mi-am definitivat propriul proiect, „Deplastificat", care urmează să fie implementat începând din iunie.", povestește Andra Cloștorfeanu, membru senior Youth CommUNITY și bursier „Bursa Talentelor".
Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați: https://www.fundatiacomunitaraoradea.ro/activitati/youth-community.html
Pagina de facebook Youth CommUNITY
Link formular de aplicare: https://bit.ly/2RWAYUy
Mark C. Lukács - Youth Manager,
Fundația Comunitară Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:43 Ora standard a Europei de Est