Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!

Faptele vorbesc!

Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!

Anul trecut, când străbunicul Paul a împlinit 90 de ani, mi-a dăruit un caiet în care a scris multe poezii care erau la modă pe vremea când avea vârsta mea, poezii pe care încă îi place să le recitească.

Dar a așternut pe hârtie și din tradițiile locului, mai ales din perioada Crăciunului, cu speranța că astfel se vor păstra și vor fi duse mai departe. Din pură curiozitate, am dorit să aflu mai multe despre viața și activitatea sa, și l-am tot întrebat de una de alta, precum în lectura ,,Bunicul" (de Barbu Ștefănescu Delavrancea), dar nu despre rândunele și cocori... Astfel am aflat că încă de mic îi plăcea să citească. A ajuns să citească mai toate cărțile din biblioteca școlii din sat. După cursurile școlii primare din satul natal, Sânlazăr, începute în 1937, a urmat și cursurile Școlii de Contabili Agricoli, de la Oradea, întemeindu-și o familie și încadrându-se apoi în muncă drept ajutor de contabil, apoi contabil și din 1965 contabil șef, iar din 1968 a fost ales președinte al CAP-ului, până în 1971 (perioadă în care s-au construit noi grajduri, pătule și solarii...).
,,Aventuri pe mare"
Perioada 1950-1953 a fost una plină de ,,aventuri pe mare", pentru că și-a îndeplinit serviciul militar la o unitate de marină din Constanța.
Pe durata întregii sale activități a participat la multe cursuri de formare care i-au oferit șansa de a călători, a dobândi cunoștințe și experiențe noi, și bineînțeles de a cunoaște mulți oameni și a lega prietenii.
Din 1971 până în 1983, a ocupat pe rând funcțiile de președinte, respectiv vicepreședinte al Consiliului Popular al comunei Chișlaz, ales fiind de cetățenii celor șapte sate care compun comuna.
,,Școală după școală"
În această perioadă a acordat o atenție deosebită educației, implementând un sistem inedit la acea vreme, un fel de ,,Școală după școală" (asta da viziune!). Astfel, după cursuri, elevii rămâneau la școală, mâncau, își făceau temele, se jucau, cei mai mici dormeau, astfel că părinții puteau să rămână la muncă până mai târziu sau să-și facă treburile prin gospodărie. În acest scop a fost încheiat un parteneriat între școală, C.A.P. și Consiliul Popular, C.A.P.-ul oferind în mod gratuit produsele alimentare pentru pregătirea mesei, iar Consiliul Popular (Primăria) a cumpărat paturi pentru cei mici și mobilier și plătea bucătăresele și supraveghetorii, astfel că totul era gratuit! Mai mult, a demarat construirea a două școli (cea din centrul de comună avea etaj), a unei grădinițe și a unui cămin cultural, iar celelalte școli și grădinițe (din satele aparținătoare comunei) au fost reparate sau extinse.
Gospodarii și interesul comun, pentru comunitate
Tot pe vremea sa, a fost construit un bloc cu șase apartamente, la parter având și un magazin. Blocul a fost destinat cazării profesorilor, medicilor și altor specialiști, care nu erau din comună. S-a mai construit o brutărie și un ștrand cu apă termală. Au fost asfaltate câteva străzi principale și s-au făcut trotuare betonate, iar pe unele străzi secundare s-a introdus iluminat public (cele principale erau iluminate), s-au construit câteva podețe și a fost introdusă linia telefonică în trei din satele comunei. Pentru construirea obiectivelor amintite, s-au confecționat peste 300.000 de cărămizi pe Valea Barcăului de către localnici, în prima fază, iar întreaga comunitatea a participat activ, sub formă de voluntariat, la ridicarea construcțiilor.
Asta democrație!
Am aflat și despre organizarea administrativă, despre organizarea muncii și împărțirea atribuțiilor, la bază stând întotdeauna consultarea cetățenilor comunei prin ,,deputații comunali" aleși câte unul la 25-30 de case, care participau activ la luarea deciziilor.
Cum să nu fiu mândru de străbunicul meu!
Andrei Paul Popovici

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:36:57 Ora standard a Europei de Est