Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Continuă lucrările la noile grădinițe din Parcul Industrial și cartierul Rogerius

La Grădinița Nr. 53 și Creșa Albă ca Zăpada...

Continuă lucrările la noile grădinițe din Parcul Industrial și cartierul Rogerius

După finalizarea construcției în roșu la sfârșitul lunii decembrie 2019, executantul extinderii de la Grădinița Nr. 53 și Creșa Albă ca Zăpada de pe Strada Călugăreni nr. 4A, S.C. Conpila S.R.L., a demarat lucrările la instalațiile electrice și sanitare, respectiv la finisajele interioare la ambele niveluri ale clădirii.

La parter se lucrează la sala de grupă și dormitorul de la creșă, la grupurile sanitare și vestiarele destinate atât copiilor, cât și personalului, la cabinetul medical, izolator și holul de acces. La etajul întâi se execută lucrări la sălile de grupă de grădiniță, grupuri sanitare, vestiare și zone de depozitare. Executantul lucrării este SC Conpila SRL Oradea în asociere cu SC Atamora SRL Oradea, proiectant general.
Lucrările au termen de finalizare luna august a acestui an și sunt finanțate în cadrul apelului de proiecte nr. POR/4/2017/4.4/4.4/1- Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4.4 Investițiile în educație, în formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 4.4 Creșterea calității infrastructurii în vederea asigurării accesului sporit la educaţie timpurie şi sprijinirea participării părinţilor pe piaţa forţei de muncă, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020.
Prin cele 40 de noi locuri la grădiniță și 20 locuri la creșă, investiția va contribui la dezvoltarea infrastructurii educaționale pentru educația timpurie antepreșcolară și preșcolară la nivelul Municipiului Oradea, alături de celelalte două construcții aflate în diverse stadii de execuție: extinderea Grădiniței Nr. 28 din cartierul Nufărul și grădinița nouă din Parcul Industrial nr. 1 Oradea.
În ceea ce privește construirea creșei și grădiniței din Parcul Industrial 1 Oradea, aici lucrările sunt executate de către asocierea formată din DRUM ASFALT SRL - lider de asociere (90%), TRAMECO S.A. - asociat (8,36%) si SC NOVARTIS SRL - asociat (1,64%).
Valoarea contractului este de 6.155.623,14 lei fără TVA, amplasamentul fiind predat constructorului în iunie 2019.
Lucrările executate până în prezent au constat în: execuția săpăturii generale până la cota de -3,80 m pentru realizarea fundațiilor, îmbunătățirea terenului de fundare cu o pernă de balast compactat în straturi succesive, cofrarea, armarea și turnarea betonului în fundații, turnarea plăcii de beton de la parter, realizarea stâlpilor și zidăriei de la parter, turnarea plăcii din beton peste parter.
În prezent se află în curs de execuție zidăria și stâlpii de la etaj, urmând ca la finalul lunii februarie, începutul lunii martie să se execute turnarea plăcii din beton peste etaj. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:46:49 Ora standard a Europei de Est